کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رفت و برگشت اونس


کد خبر : ۷۰۳۱پنجشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹:۱۶۲۳۴۵ بازدید

قیمت جهانی طلا با انتشار آمار اقتصادی در آمریکا که انتظار افزایش نرخ‌های بهره در این کشور را تقویت کرد و موجب صعود دلار شد به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته نزول کرد.

قیمت جهانی طلا با انتشار آمار اقتصادی در آمریکا که انتظار افزایش نرخ‌های بهره در این کشور را تقویت کرد و موجب صعود دلار شد به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته نزول کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح پنج شنبه بازار سنگاپور با 0.6 درصد کاهش به 1209 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.8 درصد کاهش به 1209 دلار رسید. این فلز گرانبها روز دوشنبه به 1208 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از دوم ژانویه بود و تقریبا همه رشد قیمتی که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون داشت را از دست داد.

موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، پس از اینکه روز سه شنبه به 773.45 تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از دسامبر سال 2008 بود روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت.طلا اکنون به سمت نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود و در مقابل شاخص دلار بلومبرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرده است.

هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد هزینه‌های استقراض را زودتر از زمان مورد انتظار افزایش خواهد داد، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرد و در عوض فلزات گرانبها با سقوط قیمت روبرو شدند.رشد 12 ساله این فلز گرانبها در سال 2013 با اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد و طلا 28 درصد نزول کرد که بزرگ‌ترین سقوط این فلز در بیش از سه دهه گذشته بود.

تحلیلگران گولدمن ساکس همچنان انتظار دارند طلا تا پایان سال 2014 به 1050 دلار در هر اونس سقوط کند.تنش‌های سیاسی در اوکراین و خاورمیانه که اوایل امسال به تقویت تقاضا برای طلا و صعود قیمت این فلز گرانبها کمک کرده بودند اکنون ضعیف شده‌اند و از سوی دیگر انتظار می‌رود فشارهای تورمی پایین باقی بماند.از سوی دیگر طبق آمار صندوق بین المللی پول، بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهان از روسیه تا اوکراین و ترکیه ذخایر طلایشان در اوت را افزایش دادند. جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و قزاقستان ذخایر طلای بالاتری را گزارش کردند در حالیکه مکزیک و جمهوری چک ذخایر این فلز را کاهش دادند.

در بازار فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.3 درصد کاهش به 1300 دلار رسید که کاهش قابل توجهی در مقایسه با رکورد 1519 دلار در ژوییه محسوب می‌شود. پلاتین امسال با وجود بهبود تقاضا برای این فلز از سوی صنعت خودروسازی و اعتصاب طولانی در معادن آفریقای جنوبی پنج درصد کاهش قیمت داشته است.هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.2 درصد کاهش به 806 دلار رسید و هر اونس نقره با 1.5 درصد کاهش قیمت، 17.4381 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها