کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت موتورسیکلت به اندازه خودرو نبود


کد خبر : ۷۰۰۳۳سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶:۵۸۵۶۰۳ بازدید

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت گفت: قیمت موتورسیکلت امسال متناسب با نرخ تورم افزایش یافت اما نسبت به میزان افزایش قیمتی که ...
افزایش قیمت موتورسیکلت به اندازه خودرو نبودافزایش قیمت موتورسیکلت به اندازه خودرو نبود

گسترش‌نیوز: دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت گفت: قیمت موتورسیکلت امسال متناسب با نرخ تورم افزایش یافت اما نسبت به میزان افزایش قیمتی که در مورد خودرو داشتیم چشمگیر نبوده است.

این روزها به شدت صحبت در مورد وضعیت تولید خودرو و افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود اما وضعیت در حوزه تولید موتورسیکلت چگونه است؟ میزان افزایش قیمت موتورسیکلت در سال ۹۸ چقدر بود و با چه بودجه‌ای می‌توان یک نمونه ساده خریداری کرد. برای پیگیری بیشتر و یافتن پاسخ این سوالات گفت‌و‌گویی با بهمن ضیامقدم، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ترتیب دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

ضیامقدم ابتدا درباره وضعیت تولید موتورسیکلت گفت: امسال نسبت به سال گذشته حدودا ۵۰ درصد تولید موتورسیکلت افت کرده است. اگر بخواهیم به صورت آماری این موضع را بیان کنیم سال ۹۷ تقریبا ۱۶۴ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شد اما امسال این رقم به ۸۲ هزار دستگاه رسید. اگر روند شماره نشدن موتورسیکلت به دلیل مشکلات مختلف به خصوص در حوزه اسقاط ادامه داشته باشد قطعا سال آینده صنعت موتورسیکلت به صورت کامل نبود خواهد شد.

وی در مورد آمار تولیدات موتورسیکلت‌های برقی اظهار کدر: از این میزان تعداد موتورسیکلت که در کشور تولید شده درصد بسیار پایینی را نمونه‌های برقی تشکیل می‌دهند. این نوع موتورسیکلت‌ها مشکلات گوناگونی دارند به همین دلیل تولید آن‌ها بسیار پایین است ضمن این که پلیس نیز آمار موتورسیکلت‌های برقی پلاک شده را به ما ارائه نمی‌دهد. بارها درخواست کردیم که نیازمند آمار تولید هستیم اما این آمار در اختیار انجمن قرار نمی‌گیرد. موتورسیکلت برقی متاسفانه مشکلات عدیده‌ای دارد که یکی از آن‌ها قیمت تمام شده است. دومین مشکل قیمت باطری است و حتی این رقم ممکن است تا بالای ۵۰ درصد از قیمت تمام شده را تشکیل د‌هد. بعد از دو سال نیز این باتری باید عوض شود.

وی ادامه داد: هنوز معضلات مربوط به موتورسیکلت برقی حل نشده است. ما بارها پیشنهادهای مختلفی در این زمینه ارائه کردیم ولی به آن توجه نشده یا این که امکان انجام آن نبوده است. با این شرایط که فعلا وجود ندارد و اگر مسئله مربوط به قیمت بالای باتری حل نشود همچنان موتورسیکلت‌های برقی با مشکل تولید و عرضه و همچنین عدم موفقیت در بازار مواجه خواهد بود. این نکته را نیز باید گفت که نوع مصرف موتورسیکلت در کشور ما جنبه کار دارد و قشر ضعیف جامعه از آن استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که این اقشار نتوانند به دلیل قیمت بالای موتورسیکلت‌های برقی به سمت آن‌ها بروند همچنین این نوع موتورسیکلت‌ها توانایی‌های نمونه بنزینی را ندارند.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت درباره میزان افزایش قیمت‌ها گفت: امسال افزایش قیمت موتورسیکلت بسیار حاد نبوده و این نکته را با توجه میزان نرخ تورو اعلام می‌کنم. به طور کلی نرخ موتورسکلت تفاوت فاحشی نسبت به سال گذشته نداشته ضمن این که قیمت‌ها بر اساس سیاست فروش شرکت‌ها مشخص می‌شود. قیمت تعیین شده از طرف شرکت‌ها است اما نسبت به خودرو افزایش قیمت چشمگیری نداشتیم. لازم به ذکر است که در حال حاضر کف قیمت موتورسیکلت‌ها بین ۸ الی ۱۰ میلیون تومان است.

وی در پایان اشاره‌ای به وضعیت تامین قطعات کرد و گفت: در خصوص چین محدودیت از لحاظ تامین قطعات نداشتیم اما در رابطه با سایر کشورهای آسیایی و اروپایی به خاطر تحریم‌ها مشکل داریم. تاکنون در خصوص قطعات مشکل حادی نداشتیم البته شاید به خاطر کرونا با محدودیت مواجه شویم.. مورد اصلی در زمینه واردات مربوط به پیشرانه موتورسیکلت‌هاست که زیر ۴۰ درصد را تشکیل می‌دهد. اما ۶۰ درصد بیشتر قعطات موتورسیکلت در داخل کشور تولید می‌شود. واردات پیشرانه عموما از چین، هند ومالزی صورت می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها