کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا افزایش یافت


کد خبر : ۶۹۹۵سه شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶:۵۷۳۹۰۰ بازدید

قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما به دلیل خروج سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا که ناشی از نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا و تقویت دلار ...

قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما به دلیل خروج سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا که ناشی از نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا و تقویت دلار بود، در نزدیکی پایین ترین رقم تقریبا 9 ماه گذشته باقی ماند.

سرمایه گذاران برای دومین روز متوالی، حجم سرمایه های خود در بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش دادند. اس پی دی آر گلد تراست اعلام کرد که حجم دارایی هایش در روز دوشنبه به 774.65 تن رسیده که پایین ترین رقم از دسامبر 2008 تاکنون بوده است.کم و زیاد شدن حجم دارایی های این صندوق شاخصی است که حس حاکم بر سرمایه گذاران در بازار فلز زرد را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از 2 جلسه کاهش، امروز 9 دلار افزایش به 1225 دلار رسید.در حالی که آمریکا و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس روز سه شنبه حملات موشکی ای را علیه مواضع داعش در سوریه انجام داده اند و جبهه های جدید و بسیار پیچیده در مبارزه با داعش گشوده اند، بازار طلا ممکن است شاهد اندکی خریدهای احتیاطی از جانب سرمایه گذاران بوده باشد.
اما به رغم این افزایش قیمت اندک، قیمت ها همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 8 ماه و نیم اخیر (1208 دلار و 36 سنت) است که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود.قیمت نقره نیز امروز با 0.7 درصد کاهش به 17 دلار و 58 سنت رسید و به پایین ترین رقم 4 سال اخیر (17 دلار و 30 سنت) که روز دوشنبه به ثبت رسیده بود نزدیک تر شد.

دنی لیدر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «فلزات گرانبها شاهد بزرگترین خروج سرمایه در بیش از یک سال اخیر بوده اند... ما قیمت فعلی طلا را یک نقطه ورود بسیار جذاب برای سرمایه گذاری بلند مدت می دانیم.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها