کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امکان استرداد بدون جریمه بلیت‌ پروازهای خریداری شده


کد خبر : ۶۹۶۳۹چهارشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴:۱۵۲۹۶۵ بازدید

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بلیت پروازهای داخلی و خارجی که تا پیش از 5 اسفند برای هر تاریخی خریداری شده است، امکان استرداد ...
امکان استرداد بدون جریمه بلیت‌ پروازهای خریداری شدهامکان استرداد بدون جریمه بلیت‌ پروازهای خریداری شده

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بلیت پروازهای داخلی و خارجی که تا پیش از 5 اسفند برای هر تاریخی خریداری شده است، امکان استرداد بدون اخذ جریمه را دارد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی داخلی اظهار داشت: کماکان همان کشورهایی که پروازهای خود به ایران را کنسل کرده بودند و اجازه پرواز به کشورشان را نمی‌دادند، شرایط خود را ادامه دادند؛ یعنی کشورهای عراق، ترکیه و امارات از پذیرش مسافران پروازی ما معذور هستند.

وی ادامه داد: حتی دبی هم از روز گذشته از پذیرش پروازهای ما خودداری کرد و حتی اجازه انجام پرواز بدون مسافر هم به ایران ایر نداد. به هر حال تعدادی از مسافران ایرانی در دبی هستند و خواستار بازگشت به کشور بودند.

اسعدی سامانی در باره امکان استرداد وجه بلیت‌هایی که مسافران قصد کنسل کردن آن را دارند، توضیح داد: مسافرانی که تا پیش از پنجم اسفند برای هر تاریخی بلیت اخذ کرده‌اند، می‌توانند بلیت خود را کنسل کنند و هیچ جریمه‌ای مشمول آنها نمی‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: اما مسافرانی که پس از پنجم اسفند و با توجه به شیوع کرونا نسبت به اخذ بلیت اقدام کردند و قصد ابطال آن را دارند مشمول شرایط استرداد می‌شوند.

وی بیان کرد: البته اگر مسافرانی امروز بلیتی را بابت پرواز بین‌المللی خریداری کنند و روز آینده اعلام شود که در فلان مسیر پروازی امکان انجام پرواز وجود ندارد، این بلیت نیز شامل شرایط استرداد نمی‌شود و بدون جریمه بلیت کنسل می‌شود.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه تقاضای سفرهای نوروزی کاهش یافته است، اظهار داشت: پس از ایام نوروز هم ماه مبارک رمضان آغاز خواهد و تقاضای سفر در آن ایام نیز بسیار کم است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ابراز امیدواری از کنترل شیوع بیماری کرونا در کشور بیان کرد: امیدواریم با کنترل این بیماری و کاهش مبتلایان در آینده نزدیک تقاضای سفر و حمل و نقل خصوصا در حمل و نقل هوایی افزایش یابد.

وی گفت: در مورد پروازهای نوروزی ما آمادگی کامل داشتیم و از چند ماه قبل جلسات به صورت مستمر با شرکت‌های هواپیمایی برگزار شده بود اما به علت شیوع بیماری کرونا با کاهش تقاضای سفر مواجه هستیم که امیدواریم تا روزهای پایانی اسفند و آغاز سفرهای نوروزی شیوع بیماری کرونا کنترل و کاهش یابد.

به گزارش فارس، با شیوع بیماری کرونا در برخی استان‌های کشورمان و توصیه وزارت بهداشت به مردم بابت عدم انجام سفر، تقاضای سفر برای روزهای آینده و حتی ایام نوروز در انواع مدل‌های حمل و نقلی کاهش به سزایی داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها