کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۶۹۳۸۲دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۴۸۳۷۵ بازدید

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای انتشار آمارهای اقتصادی در کشورهای آسیایی در هفته جاری آماده کرده اند و این آمارها می تواند نشان دهنده ...

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای انتشار آمارهای اقتصادی در کشورهای آسیایی در هفته جاری آماده کرده اند و این آمارها می تواند نشان دهنده میزان تاثیرگذاری ویروس کرونا بر تقاضای نفت باشد، قیمت نفت امروز با کاهش نسبی همراه بود.

 قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت کاهش به 56 دلار و 99 سنت رسید. هفته گذشته نفت برنت رشد 5.2 درصدی را تجربه کرد که بهترین عملکرد هفتگی از سپتامبر 2019 تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از افزایش 3.4 درصدی در هفته گذشته، امروز با 13 سنت کاهش به 51 دلار و 92 سنت رسید.

رشد هفتگی قیمت ها در هفته گذشته که اولین رشد از اوایل ماه ژانویه تاکنون بود پس از آن اتفاق افتاد که خوش بینی هایی در مورد اثربخشی سیاست های اتخاذ شده از سوی چین در مورد اقتصاد این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب سختی متحمل شده است ایجاد شد. ترمیم اقتصادی چین می تواند موجب تقویت تقاضا برای نفت از سوی این کشور شود.

اما آژانس بین المللی انرژی گفته، شیوع ویروس کرونا میزان تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 435 هزار بشکه در روز کاهش یابد. این اولین کاهش فصلی تقاضا برای نفت از زمان بحران مالی سال 2009 است.

تحلیلگران موسسه کپیتال اکونومیکس گفتند، خیلی زود است بخواهیم شروع به ارزیابی تبعات بلندمدت شیوع ویروس کرونا کنیم. «از این هفته مجموعه ای از شاخص های مدیران خرید ماه فوریه به ویژه در منطقه آسیا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا میزان تاثیرگذاری ویروس کرونا بر زنجیره های عرضه تولید جهانی مشخص گردد... ما انتظار داریم آمارهای ضعیفی را شاهد باشیم، اما اگر آمارها بهتر از حد انتظار باشند، قیمت کالاهای صنعتی ممکن است رشد بیشتری را تجربه کند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها