کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به شماره افتادن نفس‌های بازار آهن


کد خبر : ۶۹۱۸۳دوشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰:۳۰۲۲۱۳۵ بازدید

طی بررسی روند قیمت ها در روز گذشته متوجه خواهیم شد که بازار مجددا وارد فاز سکوت شده و از التهابات آن بویژه از سمت تقاضا در حوزه میلگرد ...
به شماره افتادن نفس‌های بازار آهنبه شماره افتادن نفس‌های بازار آهن

آهن‌پرایس- طی بررسی روند قیمت ها در روز گذشته متوجه خواهیم شد که بازار مجددا وارد فاز سکوت شده و از التهابات آن بویژه از سمت تقاضا در حوزه میلگرد کاسته شده است. تداوم این روند پس از چند روز تکاپوی صعودی بازار و برخی هیجانات غالب شده در سمت تقاضا می تواند، سکوت و آرامش توام با عقب‌نشینی مجدد تقاضا از برخی مبادی را به ارمغان آورد. هر چند که رفتار چند ماه گذشته سمت عرضه نشان داده، روند افزایشی قیمت ها توجهی به سمت و حجم تقاضا ندارد.

شاید یکی از دلایل اصلی فروکش نمودن هیجانات تقاضای انباری، حصول و یا حتی عبور از نرخ ۶ هزار تومانی میلگرد در بازار آهن بوده است که از چند ماه پیش زمزمه آن در بازار به عنوان هدف سمت عرضه به گوش می رسید. تداوم ادامه روند صعودی بی‌ضابطه قیمت ها، بی اعتنایی به گزاره های منطقی اثر گذار و ناتوانی یا عدم خواستگاه ناظر بازار در مهار این افسار گسیختگی، سبب شده است تا این سطوح از قیمت‌های هدف گذاری شده در بازار به سهولت قابل لمس باشد. حال باید دید که با توجه به نرخ کاملا غیر کاربردی محصول نهایی در بازار داخلی به جهت نرخ صادراتی به مراتب پایین‌تر آن، آیا این وضعیت حفظ خواهد شد و یا اینکه می بایست منتظر رخداد غیرمنتظره دیگری در کشور باشیم. 

در حال حاضر نرخ داخلی فولاد در تمامی حوزه‌ها با توجه به نرخ ارز و قیمتهای جهانی کاملا بدون تناسب و به مراتب بالاتر از قیمتهای رقبای تجاری ایران و یا حتی محصول نهایی صادراتی ایران بوده است. از این رو برای عملیاتی شدن نرخ های صادراتی دو راه بیشتر برای فولادسازان نمی توان متصور بود که یکی از آن ها، افزایش نرخ ارز در روزها و یا حتی ماه های آتی بوده و دیگری تعدیل نرخ داخلی در بازار آهن می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها