کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قابل توجه تولیدات صنایع آلمان در سال گذشته میلادی


کد خبر : ۶۹۱۲۷شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۳۰۱۵۰۶ بازدید

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی تولیدات صنایع آلمان کاهش قابل توجهی داشت. به گفته وزیر اقتصاد آلمان این کشور بر سیر نزولی که تحلیلگران ...
کاهش قابل توجه تولیدات صنایع آلمان در سال گذشته میلادیکاهش قابل توجه تولیدات صنایع آلمان در سال گذشته میلادی

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی تولیدات صنایع آلمان کاهش قابل توجهی داشت. به گفته وزیر اقتصاد آلمان این کشور بر سیر نزولی که تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند هنوز فائق نشده است. فرانسه و اسپانیا نیز از این روند مستثنی نیستند.

تولیدات صنعتی آلمان در ماه‌های آخر سال گذشته میلادی به طرز فاحشی کاهش پیدا کرد. صنایع مختلف، از جمله ساختمانی و تولید انرژی در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در مجموع سه و نیم درصد نسبت به ماه نوامبر همان سال کاهش تولید داشتند. بر اساس گزارش اداره آمار المان این بیشترین پسرفت از سال ۲۰۰۹ (سالی که پیامدهای بحران مالی جهانی خود را نمایان کرد) بود.

فعالیت در صنایع ساختمانی آلمان ۸،۷ درصد کاهش پیدا کرد. تولید صنایع انرژی با کاهش کم‌تری روبرو بود. تحلیلگران با کاهشی معادل دو دهم درصد برای سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن حساب کرده بودند اما رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۸ به میزان ۶،۸ درصد کاهش داشت.

وزارت اقتصاد آلمان گفته است که وضعیت فعلی تولیدات و قراردادهای جدید نشان می‌دهد که روند نزولی رشد اقتصادی هنوز به پایان نرسیده و ادامه خواهد داشت. البته آمار مربوط به ماه دسامبر می‌تواند به دلیل روزهای تعطیلی زیاد این ماه باشد و برای تحلیلگران قابل پیش‌بینی بود. از این گذشته "اشپیگل آنلاین" گزارش می‌دهد که روحیه صاحبان صنایع نیز کمی بهتر از آنی است که انتظار می‌رفت. به همین دلیل نیز وزارت اقتصاد آلمان هنوز نسبت به ماه‌های آینده ارزیابی مثبتی دارد.

اما تحلیلگران نسبت به آمارها چندان خوشبین نیستند. کارستن برسکی، رئیس بخش اقتصادی بانک ING  در آلمان، گفته است که «در دسامبر گذشته سالی به پایان رسید که بهتر است آنرا فراموش کنیم».

اشاره این کارشناس به تبعات اقتصادی قابل توجهی است که گریبان صادرکنندگان آلمانی را گرفته است. یکی از مهم‌ترین عوامل این روند نزولی جدال تجاری میان ایالات متحده و چین بوده و در مجموع بیلان اقتصادی ضعیف اقتصادی در سراسر جهان است.


کاهش رشد اقتصادی فرانسه و اسپانیا

آلمان تنها کشوری نیست که با کاهش تولیدات صنعتی در اواخر سال گذشته روبرو شد. فرانسه در دسامبر گذشته با کاهش تولیدی معادل ۲،۸ درصد در مقایسه ماه نوامبر روبرو بود. این بیشترین نزول از سال ۲۰۱۸ تا کنون به شمار می‌رود. حجم تولیدات فرانسه در دسامبر گذشته در مقایسه با همین ماه در سال ۲۰۱۸ معادل سه درصد کاهش یافته است. بنابر گزارش "اشپیگل آنلاین" از سال ۲۰۱۴ تاکنون فرانسه با چنین کاهشی روبرو نبوده است.

در اسپانیا هم وضع بهتر نیست. مجموع تولیدات این کشور در ماه دسامبر سال قبل نسبت به ماه نوامبر همان سال ۱،۴ درصد کاهش داشته است. این بیشترین کاهش نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۸ است. تحلیلگران پیش‌‌بینی کرده بودند که رشد اقتصادی اسپانیا نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۸ حدود ۲،۱ درصد کاهش پیدا کند که به مراتب بیشتر از آن چیزی است که در انتهای سال اتقاق افتاد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها