کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نیمی از پناهجویان در آلمان در عرض 5 سال شاغل شده‌اند


کد خبر : ۶۹۰۳۴چهارشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹:۳۸۶۰۳۱ بازدید

وضعیت پناهجویان سال‌های اخیر در آلمان از نظر شغلی بهتر از گذشته شده است. یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، حدود نیمی از پناهجویانی که ...
نیمی از پناهجویان در آلمان در عرض 5 سال شاغل شده‌اندنیمی از پناهجویان در آلمان در عرض 5 سال شاغل شده‌اند

وضعیت پناهجویان سال‌های اخیر در آلمان از نظر شغلی بهتر از گذشته شده است. یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، حدود نیمی از پناهجویانی که بین سال‌های 2013 تا 2016 وارد آلمان شده‌اند، توانسته‌اند در این مدت برای خود شغلی بیابند.

بر اساس تحقیق جدید انستیتوی پژوهشی شغل و بازار کار (IAB) در آلمان، از هر دو پناهجو تقریبا یکی حداکثر پنج سال پس از ورودش به این کشور صاحب شغل شده است. این آمار در مورد کسانی صادق است که که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی وارد آلمان شده‌اند.

پژوهش اخیر نشان می‌دهد که جذب این پناهجویان به بازار کار، کمی سریع‌تر از نسل پیشین پناهجویانی بوده که بر اثر پیامدهای "جنگ یوگسلاوی" در سال‌های ۱۹۹۰ به آلمان آمدند. در آن زمان ۴۴ درصد پناهجویان توانسته بودند پس از پنج سال جذب بازار کار شوند.

بر اساس این پژوهش، در دهه ۱۹۹۰ میلادی وضعیت زبان‌آموزی، تحصیل و کارآموزی در آلمان در مقایسه با شرایط کنونی برای پناهجویان ساده‌تر بود. اما در عوض در حال حاضر بیکاری به شکل چشمگیری کمتر شده و میزان اشتغال به‌وضوح افزایش یافته است.

شرایط مساعد

افزون بر این، پژوهشگران افزوده‌اند: «از سال ۲۰۱۵ بدین‌سو سرمایه‌گذاری در راستای برنامه‌های همگرایی و زبان‌آموزی برای پناهندگان و متقاضیان پناهندگی، در مقایسه با آن‌زمان به‌وضوح بیشتر شده است.»

همچنین تصریح شده است که در حال حاضر ۶۸ درصد از پناهجویان شاغل، به شکل تمام‌وقت یا نیمه‌وقت مشغول کار هستند، ۱۷ درصد آنها دوره‌های کارآموزی همراه با تأمین مالی آن را می‌گذرانند، سه درصد کارآموزی همراه با تأمین مالی را به پایان برده‌اند و دو درصد آنها مشاغلی با ساعات محدود کاری دارند.

تفاوت چشمگیر میان مردان و زنان

البته در تحقیق اخیر تفاوت شدید میان مردان و زنان در خصوص جذب شدن به بازار کار جلب نظر می‌کند. در حالی که پنج سال پس از ورود به آلمان ۵۷ درصد مردان برای خود شغلی یافته‌اند، تنها ۲۹ درصد زنان توانسته‌اند جذب بازار کار شوند.

ساختار خانواده و شرایط مواظبت و رسیدگی به کودکان نقش بزرگی در به وجود آمدن این آمار دارد. در متن این پژوهش آمده است: «به‌خصوص زنان دارای کودکان خردسال سهم بسیار اندکی از شاغلان را تشکیل می‌دهند.»

مبنای کار پژوهشگران تحقیق مزبور، نظرسنجی‌ای است که آن را مرکز پژوهش‌های اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان (BAMF) و بخش اجتماعی ـ اقتصادی انستیتوی تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) به طور مشترک سازمان داده‌اند. حدود هشت هزار پناهجویی که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به آلمان آمده‌اند، به پرسش‌های این دو نهاد پژوهشی پاسخ داده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها