کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایرباس به دلیل فساد و رشوه، 3.6 میلیارد یورو جریمه می‌دهد


کد خبر : ۶۸۸۶۴شنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴:۳۱۱۱۰۴ بازدید

شرکت هواپیماسازی ایرباس موافقت کرده است برای مختومه کردن پرونده قضایی دائر بر اتهامات رشوه و فساد که متوجه این شرکت بوده ...
ایرباس به دلیل فساد و رشوه، 3.6 میلیارد یورو جریمه می‌دهدایرباس به دلیل فساد و رشوه، 3.6 میلیارد یورو جریمه می‌دهد

شرکت هواپیماسازی ایرباس موافقت کرده است برای مختومه کردن پرونده قضایی دائر بر اتهامات رشوه و فساد که متوجه این شرکت بوده، مبلغی معادل ۳.۶ میلیارد یورو به فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بپردازد.

ژان فرانسوا بونر، دادستان مالی ملی فرانسه، گفته است ایرباس در جریان مذاکرات برای رسیدن به توافق، مورد «ارتکاب به فساد را پذیرفته» است. بر اساس اظهارات ثبت شده از سوی مقامات ایرباس در دادگاه، این شرکت در ۱۶ کشور از جمله ژاپن، روسیه و چین رشوه پرداخته تا سودی معادل ۱.۰۵ میلیارد یورو کسب کند.

مطابق اعلام دادستانی فرانسه، ایرباس قبول کرده است که مبلغ ۲.۱ میلیارد یورو به فرانسه، حدود ۹۸۳ میلیون یورو به بریتانیا و حدود ۵۳۰ میلیون یورو به مقام‌های آمریکا بپردازد.

گزارش اولیه این فساد را خود شرکت ایرباس به اطلاع مقامات رسانده بود؛ زمانی که تام اندرس، مدیرعامل پیشین ایرباس هواپیماسازی در سال ۲۰۱۶ تحقیقی داخلی را پیرامون این موضوع در داخل شرکت شروع کرد. با این همه این امکان همچنان وجود دارد که آقای اندرس خودش جداگانه هدف تحقیقات قضایی فرانسه قرار بگیرد.

این یکی از بزرگترین توافق‌های تاریخ پرونده‌های فساد در فرانسه و همچنین در بریتانیاست که پس از چندین سال به سرانجام می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها