کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فن‌آوری، نکته کیلیدی رونق بازار املاک


کد خبر : ۶۸۷۸۳سه شنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۲۰۱۱۹۹ بازدید

​توسعه تکنولوژی در حوزه‌های مختلف به نقطه‌ای رسیده که ایجاد ابزارهای جدید برای رفع یکی دیگر از نیازها در بخش‌های مختلف نیاز بقای یک کسب‌وکار به شمار می‌رود و اینکه ...
فن‌آوری، نکته کیلیدی رونق بازار املاکفن‌آوری، نکته کیلیدی رونق بازار املاک

توسعه تکنولوژی در حوزه‌های مختلف به نقطه‌ای رسیده که ایجاد ابزارهای جدید برای رفع یکی دیگر از نیازها در بخش‌های مختلف نیاز بقای یک کسب‌وکار به شمار می‌رود و اینکه این ابزار تا چه اندازه به مردم برای رسیدن به خواسته‌هایشان کمک می‌کند، اهمیت بسیاری دارد. در حوزه با اهمیت مسکن نیز به همین صورت شرکت‌های زیادی در حال رقابت هستند تا بتوانند مردم را راحت‌تر به مقصود خود برسانند و کسی که به دنبال خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر است را به سریع‌ترین شکل به خواسته خود برسانند.

این فرآیند را مجموعه‌های زیادی توانستند به مرحله‌ای برسانند که کاربر بتواند از ابتدا تا انتهای مرحله بازدید و خرید و فروش را از طریق گوشی همراه یا یارانه خود انجام دهد. اما همانطور که اشاره‌کردم توسعه ابزارها نقش مهمی ایفا کرده و این شرکت‌ها هر روز سعی در ارتقاء خدمات خود دارند.

یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه، مجموعه کیلید است که توانسته هوش‌مصنوعی را برای انجام فعالیت‌های مسکنی خود به کار گیرد و به همین دلیل تمام فرآیند جستجو تا خرید هوشمند خانه را از طریق هوش‌مصنوعی انجام دهد. گفتنی است این سامانه علاوه بر اینکه به خرید و فروش کمک می‌کند و سرعت و کیفیت معاملات را دوچندان می‌کند، آگاهی مردم را نسبت به تمام امور ملکی افزایش می‌دهد. کیلید این امر را از طریق بخش اطلاعات بازارمسکن انجام می‌دهد که در ادامه با روند کار این بخش آشنا می‌شوید.

ابتدا مدنظر داشته باشید کیلید تمام فعالیت‌های خود را در فضای بیگ‌دیتا (bigdata) انجام می‌دهد و همین امر باعث می‌شود به اطلاعات بی‌شماری از معاملات که در بسترهای مختلف اطلاعات ملکی همچون سابا وجود دارد، دسترسی داشته و با پردازش آنها از طریق هوش مصنوعی آنها را پردازش و طبقه‌بندی می‌کند و به عنوان ابزارهای مختلف ارائه می‌دهد که یکی از آنها اطلاعات بازارمسکن است.

 این بخش به کاربر اجازه می‌دهد تا نوسانات قیمت و تعداد معاملات در منطقه دلخواه خود را آن هم در بازه‌های زمانی که خود کاربر مشخص می‌کند، مشاهده‌کرده و از روند تغییرات ارزش یک ملک باخبرشد. این بخش علاوه بر اینکه مالکان و متقاضیان را کمک می‌کند؛ به سیاست‌گذاران و سازندگان برای اعمال تصمیم‌های منطقه‌ای یاری می‌رساند.

اما یکی از ابزارهای کیلید که می‌توان از کاربردی‌ترین ابزارهای این سامانه آن را دانست، تخمین قیمت است که برای اولین بار در ایران این ابزار مهم ایجاد شده و به راحت‌ترین روش، که همانا واردکردن کدپستی ده رقمی است ارزش واقعی یک ملک را ارائه می‌دهد. این ابزار با استفاده از هوش‌مصنوعی تمام اطلاعات کاربردی از یک ملک که نیروی انسانی هم برای قیمت‌گذاری آنها را لحاظ می‌کند را در نظر گرفته، و ارائه می‌دهد. گفتنی است ابزار تخمین قیمت کیلید ضریب خطای بسیار پایینی دارد که در بین سامانه‌های مشابه درکشورهای توسعه یافته نیز درصد خطای بیش از 10 درصد وجود دارد. بدین صورت می‌توان گفت کیلید کم‌ترین ضریب خطا را دارد.  

اما همانطورکه ابتدای مقاله اشاره شد، توسعه ابزارها در بین این مجموعه‌ها وجه تمایز ایجاد می‌کند و می‌توان یکی از وجوه تمایز کیلید را ابزارهای مختلف جستجوی آن عنوان کرد که هر روز در حال توسعه و بروزسانی است.

یکی از پرکاربردترین ابزارها، فیلتر جستجو است که می‌توان گفت اکثر سامانه‌ها از آن برخوردارند ولی کیلید در این بخش نیز هوش‌مصنوعی را به کار گرفته و سرعت جستجو را افزایش داده است. در کنار آن جستجو از روی نقشه با مشخص‌کردن محدوده مورد نظر را برای کوچک‌تر شدن گستره جستجو راه‌اندازی کرده و توانسته این راه را کوتاه و جذاب‌تر کند. از سوی دیگر متقاضیان و سیاست‌گذاران می‌توانند به وسیله نقشه حرارتی نمای کلی از این بازار داشته و برای سیاستگذاری‌های خود به کار گیرند.

اما یکی از جذابترین ابزارهای جستجو که کیلید آن را برای اولین بار به ایران آورده، سیستم (AR) است. این ابزار این امکان را می‌دهد تا بتوانید از روی دوربین گوشی همراه تمام املاکی که در گستره 500 متری دوربین قرار دارد را به همراه مشخصاتی که که مالک مجوز انتشار آن را داده است مشاهده کنید. به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان در شهرآرا می‌تواند با قدم زدن در این منطقه ملکی که تمایل دارد مشخصات آن را برای خرید یا اجاره بداند، به راحتی دوربین گوشی را سمت آن گرفته ومشخصات آن را ‌ببیند.   

اما یکی از جدیدترین ابزارهای کیلید معرفی مشاوراملاک مناسب با فایل مورد نظر است. به این صورت که کاربر پس از اینکه ملک خود را در سامانه کیلید عرضه می‌کند، هوش مصنوعی در بین مشاروین املاک آن منطقه جستجو می‌کند تا مشاورین که تمرکز و فعالیت بیشتری روی متراژ یا قیمت ملک مورد نظر داشته را به مالک معرفی کند.

در نتیجه می‌توان کیلید را مرجعی برای رفع نیازهای مسکنی برشمرد و از آن به عنوان ابزاری که از ابتدا تا انتهای فرآیند خرید آگاهانه همراه کاربر است، استفاده کرد. به زبان ساده متقاضی خرید آپارتمان دریوسف آباد ابتدا از طریق اطلاعات بازار مسکن روند قیمت و معاملات در این منطقه را استخراج و به جستجوی ملک می‌پردازد. پس از آن با ابزار تخمین قیمت ارزش واقعی ملک را متوجه شده و با آگاهی کامل به سراغ مذاکره با مالک و مشاور املاک مصلح می‌رود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها