کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چین دومین صادرکننده اسلحه در جهان معرفی شد


کد خبر : ۶۸۷۴۴دوشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۱۱۳۱۲ بازدید

کشور چین از لحاظ حجم فروش اسلحه، جای دوم را در فهرست جهانی صادرکنندگان اسلحه به خود اختصاص داده است.

w3nv12tp3bgl4bgtdhb8.jpg

کشور چین از لحاظ حجم فروش اسلحه، جای دوم را در فهرست جهانی صادرکنندگان اسلحه به خود اختصاص داده است.

 با استناد به گزارش منتشره انستیتوی بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم SIPRI، ایالات متحده از نظر حجم تولید اسلحه و فروش آن در جای اول قرار دارد و چین در ردیف دوم و روسیه جای سوم را بخود اختصاص داده است.

کارشناسان برای نخستین بار توانستند اطلاعات مربوط به صادرات اسلحه چین از سال 2015 تا 2017 میلادی را بدست آورند که نشانگر تصویر کاملی از قدرت بالقوه صنعت نظامی و شرکت هایی است که در این عرصه کار می‌کنند.

در سال 2017، مطابق با گزارش موسسه نامبرده، 11 شرکت آمریکایی، 6 شرکت اروپای غربی و 3 شرکت روسی در بین 20 شرکت برتر در تولید و فروش اسلحه در جهان بودند.

فروش آمریکا بالغ بر 226,6 میلیارد دلار، روسیه 37,7 میلیارد دلار و فروش چین 54,1 میلیارد دلار اعلام شده است. شرکت چینی NORINCO، بزرگترین شرکت تولیدکننده جنگ‌افزارهای زمینی با حجم فروش 17,2 میلیارد دلار است.

نویسندگان این گزارش متذکر شدند که ویژگی عرصه تسلیحات چینی آن است که تولیدکنندگان چینی در یک عرصه خاص تولید جنگ‌افزار تخصص دارند، در حالی که شرکت های کشورهای دیگر از عرصه وسیع‌تر تولیدات برخوردارند که تسلیحات زمینی، هوایی و دریایی را دربرمی‌گیرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها