کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۶۸۷۲۲دوشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲:۱۷۳۲۵ بازدید

در حالی که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین رو به افزایش است و قرنطینه شهرها موجب نگرانی از افت تقاضا برای نفت شده ...
بهای امروز نفت در بازارهای جهانیبهای امروز نفت در بازارهای جهانی

 در حالی که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین رو به افزایش است و قرنطینه شهرها موجب نگرانی از افت تقاضا برای نفت شده است، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از دو درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم در طی چند ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و 36 سنت معادل 2.2 درصد کاهش به 59 دلار و 33 سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت برنت به 58 دلار و 68 سنت رسیده بود که پایین ترین رقم از اواخر ماه اکتبر تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا هم که اوایل امروز تا رقم 52 دلار و 15 سنت پایین آمده بود، با اندکی تعدیل و البته افت 2.4 درصدی نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به 52 دلار و 89 سنت رسید.

عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان امروز با هدف آرام کردن بازار گفت، وی تحولات در چین را از نزدیک زیر نظر دارد و اطمینان دارد که ویروس جدید مهار خواهد شد.

وی افزود، بازارها کاملا تحت تاثیر عوامل روابط و انتظارات به شدت منفی اتخاذ شده توسط برخی فعالان بازار قرار گرفته اند، این در حالی است که ویروس کرونا تاثیر بسیار محدودی بر تقاضای جهانی نفت دارد.

در حالی که توانایی ویروس کرونا برای گسترش در حال افزایش است، اکثر بازارهای مالی آسیب دیده اند. البته بسیاری از بازارها در آسیا به دلیل فرا رسیدن سال نوی چینی همچنان تعطیل اند.

وزیر انرژی عربستان افزود: «چنین حد بالایی از بدبینی که در جریان شیوع بیماری سارس در سال 2003 نیز رخ داده بود منجر به کاهش قابل توجه تقاضای نفت نشده بود.»

وی ابراز اطمینان کرد که عربستان و دیگر اعضای اوپک در کنار سایر اعضای گروه اوپک پلاس توانمندی واکنش مناسب به تحولات بازار نفت را دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها