کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نحوه تشخیص تایرهای جدید از انبار شده‌ها


کد خبر : ۶۸۶۲۶جمعه، ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۲۲۵۱۳۲ بازدید

متاسفانه در کشور ما تایرهای خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت آن‌ها گذشته است. این مورد برای تایرهای ساخت ...
نحوه تشخیص تایرهای جدید از انبار شده‌هانحوه تشخیص تایرهای جدید از انبار شده‌ها

متاسفانه در کشور ما تایرهای خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت آن‌ها گذشته است. این مورد برای تایرهای ساخت داخل کمتر وجود دارد.

با توجه به شرایط آب و هوای گرم و جاده‌های پر دست انداز، رعایت نکردن سرعت مطمئنه، خانواده‌های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده، … تایرهای به اصطلاح عمر کرده، می‌تواند باعث به خطر افتادن جان سرنشینان شوند.

این تایرها که با نام تایرهای انباری شناخته می‌شوند، به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله‌های قاچاق، عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال آ‌ن‌ها به یک کشور ثالث یا تایرهایی که در یک سری ساخت در کارخانه مشکل فنی داشته که توسط تولید کنندگان به کشورهای جهان سوم قاچاق می‌شوند و توسط فروشندگان جزء با قیمتی در حدود 10 الی بیست هزار تومان کمتر از آن‌هایی که تازه تولید شده از عمده فروشان لاستیک خریداری می‌شود.

سازندگان لاستیک خودرو جهت مشخص نمودن زمان تولید لاستیک ملزم به ثبت تاریخ ساخت هستند. متاسفانه این تاریخ به گونه‌ای بر تایرها درج شده که توسط مصرف کننده به راحتی قابل تشخیص نیست.

در جداره بیرونی یک عدد چهار رقمی درج شده که مشخص کننده زمان تولید است. این عدد بر اساس سال و هفته تولید مشخص می‌شود، دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید را نشان می‌دهد.

فرضا درج عدد ۲۱۰۶ بروی یک لاستیک یعنی این لاستیک در بیست و یکمین هفته سال ۲۰۰۶ تولید شده است. اگر این عددسه رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال ۲۰۰۰ است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها