کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا انهدام پرواز 752، خطوط هوایی اوکراین را ورشکسته می‌کند؟


کد خبر : ۶۸۳۳۴پنجشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸:۵۲۸۷۴۲ بازدید

سانحه هدف قرار دادن غیرعمدی هواپیمای مسافربری اوکراین که به مرگ 176 سرنشین آن منجر شد، مردم این کشور را مستاصل ...
آیا انهدام پرواز 752، خطوط هوایی اوکراین را ورشکسته می‌کند؟آیا انهدام پرواز 752، خطوط هوایی اوکراین را ورشکسته می‌کند؟

سانحه هدف قرار دادن غیرعمدی هواپیمای مسافربری اوکراین که به مرگ 176 سرنشین آن منجر شد، مردم این کشور را مستاصل کرده است. آنها که طی چند ماه گذشته در کانون ماجرای استیضاح دونالد ترامپ قرار گرفته‌اند حالا یک بار دیگر ضمیمه سرتیتر اخبار بد جهان شده‌اند.

علاوه بر این مجله فوربز با انتشار گزارشی از خطر ورشکستگی خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین خبر داده که پیش از این سانحه هم برای بقاء در تقلا بود.


'کریسمس سیاه' اوکراین

کی‌‎یف، پایتخت اوکراین، شب قبل از سقوط پرواز ۷۵۲ را با چراغانی و جشن‌های کریسمس به صبح رسانده بود. هزاران مسیحی ارتدوکس و یونانی همچون میلیون‌ها نفر دیگر در کشورهای همسایه کریسمس را که برای این گروه از پیروان مسیحیت هر سال مصادف با یکی روزهای ششم یا هفتم ژانویه است جشن گرفتند.

اوکراینی‌ها که چند ماهی است رئیس جمهور جوان و جدید آنها، ولودیمیر زلنسکی، در میانه بلوای استیضاح دونالد ترامپ گیر افتاده هرگز تصور نمی‌کردند که صبح نخستین روز بعد از کریسمس را باید با یک خبر بد دیگر شروع کنند.

شان واکر، گزارشگر اروپای شرقی گاردین نوشته: "در اوکراین این تراژدی خیلی زود با شوک عمومی همراه شد چرا که برای مردم این کشور تداعی‌کننده دو فاجعه اخیر بود؛ در همان ثانیه اول همه به یاد سانحه انهدام پرواز ام‌اچ ۱۷ مالزی افتادند که پنج سال پیش در شرق اوکراین و با موشک ضدهوایی روسی هدف قرار گرفت و همه ۲۹۰ سرنشین آن کشته شدند. و دوم این که اوکراین باز هم علیرغم میل خود بازیگر یک تراژدی در صحنه بین‌المللی شده است."

"گویی ابرهای خاکستری بنا ندارند آسمان اوکراین را ترک کنند". این جمله را آلینا پولیواکوا از اندیشکده بروکینگز به گزارشگر گاردین گفته و ادامه داده: "اوکراین همین حالا هم در میانه یک جنگ با روسیه و همزمان نامش در کانون نزاع‌های سیاسی آمریکا و استیضاح دونالد ترامپ است."

پاولو کلیمکین، وزیرخارجه سابق اوکراین به شان واکر گفته سانحه انهدام پرواز ۷۵۲ برای اوکراین "یک فاجعه بود. حالا همه گمان می‌کنند که نام اوکراین مترادف با خبرهای بد و دردسر است. این دقیقا بر عکس آنی است که ما در تلاشیم به دست آوریم."


فوربس: سوگواری خاموش اوکراینی‌ها و دردسرهای خطوط هوایی این کشور

کاتیا گورشینسکایا در مجله فوربس از پیامدهای اقتصادی این سانحه برای اوکراین نوشته: "این فاجعه مرگبار نخستین سانحه هوایی خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین (یو.آی.ای) در ۲۷ سال گذشته بود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کرده بود و مدیران آن در سال گذشته (۲۰۱۹) برای پیدا کردن راه‌های نجات از ورشکستگی تقلا می‌کردند و حالا این سانحه برای بویینگ ۷۳۷ این شرکت یک ضربه سهمگین دیگر است."

به نوشته فوربس این شرکت ۴۲ هواپیما دارد و در سال ۲۰۱۸ حدود ۸ میلیون مسافر را جابجا کرده بود؛ یعنی حدود ۴۰ درصد از بازار سفرهای هوایی در اوکراین که البته در سال گذشته میلادی با توجه به افزایش رقبای داخلی و بین‌المللی بخشی از این بازار را از دست داده بود.

کاتیا گورشینسکایا در گزارش دیگری که برای فوربس تهیه کرده از پیامدهای این سانحه برای کارمندان خطوط هوایی اوکراین (یو.آی.ای) نوشته و به نقل از مدیرعامل این شرکت، یوگنیف دیخنی، نوشته: "تردیدی نیست که کارمندان ما سوگوارند و همزمان در شوک فرو رفته‌اند. تیم بحران ما به طور ۲۴ ساعته در حال کمک به کارمندان است تا با این مصیبت کنار بیاییند."

یکی از اعضای خانواده یکی از خلبانان این شرکت به فوربس گفته: "کارمندان و خدمه پروازها همچنان در بهت و اندوه به سر می‌برند و گاه هم از دست مسافران بی‌احساس ناراحت می‌شوند که از آنها می‌پرسند: به سلامت می‌رسیم دیگه؟ مثل پرواز تهران نشه؟"

شبکه ای‌بی‌سی آمریکا هم در همین رابطه با چند اوکراینی گفتگو کرده و از آنها درباره پیامدهای این سانحه پرسیده است.

الکساندر پوتپنک، فروشنده خیابانی در یک بازار کریسمس به مو عباس، خبرنگار ای‌بی‌سی گفته: "قضیه سیاسی است و تا زمانی که سیاست‌مداران بین خودشان به راه حل برسند ما مردم جان خواهیم داد، چه در خط مقدم جنگ (در شرق اوکراین) و چه ناخواسته و در هوا مانند سانحه هواپیما در تهران." (منبع: BBC)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها