کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونه بفهمیم کارت‌خوان پزشک به سازمان مالیاتی وصل است؟


کد خبر : ۶۸۲۷۸سه شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۰۶۸۱۹۲ بازدید

مسئولان سازمان مالیاتی در پاسخ به این اعلام مردم که برخی پزشکان از کارت خوان های غیر مرتبط استفاده می کنند، توصیه می کنند که شهروندان ...
چگونه بفهمیم کارت‌خوان پزشک به سازمان مالیاتی وصل است؟چگونه بفهمیم کارت‌خوان پزشک به سازمان مالیاتی وصل است؟

مسئولان سازمان مالیاتی در پاسخ به این اعلام مردم که برخی پزشکان از کارت خوان های غیر مرتبط استفاده می کنند، توصیه می کنند که شهروندان موارد را از طریق تلفن 1526 اطلاع دهند. آن ها تاکید می کنند که علاوه بر جرایم متخلفان، مالیات واقعی آن ها از طریق داده های سازمان مالیاتی محاسبه خواهد شد.

بر اساس قانون بودجه 98 ، پزشکان مکلف شده اند با نصب کارت خوان، مالیات مربوط به درآمدهای خود را به طور شفاف بپردازند.

با این حال، خبرگزاری فارس، از اعلام برخی شهروندان خبر داده که گفته اند برخی صنوف به خصوص مطب پزشکان، از کارت خوان های غیر مرتبط استفاده می کنند و برای کارت کشیدن سلیقه ای رفتار می شود.

در این باره، خانی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی با این توصیه که شهروندان از طریق سامانه ارتباط مردمی با تلفن 1526 موارد مشابه را اطلاع دهند، گفت: سازمان مالیاتی در صورت اعلام چنین مواردی مکلف است به این موضوع ورود و آن را از طریق دفتر مبارزه با پول شویی و فرار مالیاتی با حساسیت پیگیری کند.
این تخلفات در شرایطی از سوی مردم اعلام می شود که مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی به خبرگزاری مهر گفته است: تاکنون حدود نیمی از پزشکان در سامانه مذکور ثبت نام کرده اند.

وی این را یادآور شده است که قطعاً برای پزشکانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، جرایم لازم پیش بینی شده است.

 یکی از این جرایم آن است که پزشکانی که دستگاه کارت خوان را نصب نکنند، ۲ درصد درآمدشان به عنوان جریمه دریافت خواهد شد، همچنین این پزشکان از تسهیلات مربوط برخوردار نخواهند شد.

وی ابراز اطمینان کرده که سازمان مالیاتی قطعاً به شیوه‌های مختلف و با مراجعه به داده‌های موجود سعی خواهد کرد به مالیات واقعی پزشکان دسترسی داشته باشد.
درخور ذکر است، مرکز پژوهش های مجلس، مالیات پزشکان را حدود 6700 میلیارد تومان در سال تخمین زده است. با این حال، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مالیات این صنف صرفاً 150 میلیارد تومان بوده است.
 

چگونه بفهمیم کارت خوان پزشک به سازمان مالیاتی وصل است؟

  علاوه بر نبود کارت خوان، متصل بودن کارت خوان به سازمان مالیاتی نیز برای اصنافی که داشتن کارت خوان برای آن ها تکلیف شده است، اهمیت دارد. بر این اساس، این سوال به وجود می آید که چطور متصل بودن کارت خوان به سازمان مالیاتی را تشخیص دهیم؟ طبق گزارش عیارآنلاین در این باره، این موضوع را می توان از روی رسید کارت خوان مربوط متوجه شد. با توجه به خبر یادشده، رسید کارت خوان مطب های متصل به سازمان مالیاتی سه  ویژگی دارد: اول: شماره مالیاتی در جلوی عبارتی به همین نام روی آن درج شده است. دوم: علامت سازمان مالیاتی در آن درج شده است. سوم: حاوی کد کیو آر است.

n38txcza36g8mpz57d9k.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها