کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کمیسیون تلفیق مجلس با کسری بودجه 99 چه خواهد کرد؟


کد خبر : ۶۸۲۰۰یکشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۲۲۲۶۲۱ بازدید

کارشناسان و مراکز پژوهشی اعتقاد دارند لایحه بودجه 99 کسری قابل توجهی دارد که حدود 131 تا 160 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و ...

فارس: کارشناسان و مراکز پژوهشی اعتقاد دارند لایحه بودجه 99 کسری قابل توجهی دارد که حدود 131 تا 160 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و اگر کمیسیون تلفیق مجلس، این لایحه را اصلاح چشمگیری نکند، کشور در دوراهی چاپ پول یا مذاکره با آمریکا قرار می گیرد.

17 آذرماه، رئیس جمهور لایحه بودجه 99 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

در لایحه بودجه 98، دولت ارقام غیرواقعی برای صادرات نفت درنظر گرفت و نهایتا گرفتار کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی (همت) شد. دولت برای اصلاح این قانون از مسیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اقدام کرد.

کارشناسان و مراکز پژوهشی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس اعتقاد دارند لایحه بودجه 99 هم مشابه قانون بودجه 98 کسری قابل توجهی دارد که حدود 130 تا 160 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود (بدون درنظر گرفتن اوراق).

با توجه به همین موضوع، کارشناسان و مراکز پژوهشی پیش بینی می کنند اگر کمیسیون تلفیق مجلس، لایحه بودجه 99 را اصلاح چشمگیری نکند، کشور در دوراهی چاپ پول (استقراض از بانک مرکزی) یا مذاکره با آمریکا قرار خواهد گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها