کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ستاد کل نیروهای مسلح، هدف گرفتن هواپیمای اوکراینی را تایید کرد


کد خبر : ۶۸۱۲۸شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸:۱۵۲۳۰۹۷ بازدید

در پی حادثه دلخراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین و در بحبوحه حمله موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار ...

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای بوئینگ خطوط پروازی اوکراین:

در پی حادثه دلخراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین و در بحبوحه حمله موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار، با توجه به احتمال تاثیر اقدامات نظامی در این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله هیئت بازرسی تشکیل داد.

این هیئت متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی و مستقل از سازمان هواپیمایی کشور بود که نتایج بررسی شبانه روزی و دقیق این هیئت به استحضار شما مردم شریف می‌رسد.

1- در پی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در ایران و نظر به افزایش بی‌سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح کشور برای  پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند.

2- در ساعات پس از انجام یافتن حمله موشکی ایران، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی پیرامون کشور افزایش یافت.

برخی اخبار نیز از مشاهده حرکت اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که این مسائل موجب حساسیت بیشتر در مجموعه پدافند هوایی کشور شد.

3- در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره 752 خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی حرکت می‌کند و در هنگام چرخش کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد.

در این شرایط، بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، این هواپیما مورد اصابت قرار می‌گیرد که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌شود.

4- ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم‌وطن و جانباختگان اتباع سایر کشورها، به خاطر خطای انسانی پیش‌آمده عذرخواهی می‌کند.

ستاد کل نیروهای مسلح اطمینان کامل می‌دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرایندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار اینگونه خطاها را غیر ممکن می‌سازد.

ستاد کل بلافاصله مقصران را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرده تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

5- همچنین ابلاغ گردید تا در اسرع وقت مسئولین مربوط در سپاه با حضور در رسانه ملی توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها