کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افتتاح مسکن مهر بدون آب و برق!


کد خبر : ۶۷۹۹دوشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶:۱۲۲۰۰۹ بازدید

اگرچه وزارت راه و شهرسازی بر تحویل واحدهای مسکن مهر با تمام امکانات تاکید دارد اما هفته گذشته طی مراسمی 13.700 مسکن این طرح در شهر پرند ...

 اگرچه وزارت راه و شهرسازی بر تحویل واحدهای مسکن مهر با تمام امکانات تاکید دارد اما هفته گذشته طی مراسمی ۱۳۷۰۰ مسکن این طرح در شهر پرند به متقاضیان واگذار شد اما فقط ۷۰ درصد آنها از امکانات زیربنایی برخوردار بود.

  اواسط مردادماه سال‌جاری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت نیرو در خدمات‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر از تحویل واحدهای این طرح بدون امکانات زیربنایی با اخذ تعهد محضری از متقاضیان خبر داد. نریمان در این‌باره گفت:‌ «با توجه به اینکه وزارت راه حق انشعاب آب، برق و فاضلاب 400 هزار مسکن مهر را پرداخت کرده و با در نظر گرفتن فشار مردم درباره تحویل پروژه‌های ساخته شده، از متقاضیان تعهد محضری می‌گیریم و از این به بعد آنها برای دریافت انشعابات واحدهای خود به وزارت نیرو مراجعه می‌کنند». پس از این اظهارنظر بود که قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی جلوگیری می‌کنیم به تسنیم گفت:‌ بخشنامه‌ای نیز در این زمینه وجود ندارد و این بحث فقط در حد حرف بوده است.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: با این راهکار مخالف هستم، چراکه واحدی را که می‌خواهیم به مردم تحویل دهیم باید خدمات زیربنایی داشته باشد. در غیر‌این‌صورت بعد از 2 هفته اعتراض می‌کنند و می‌گویند واحدی را بدون آب و برق به ما تحویل داده‌اند. وی با تأکید بر اینکه راهکار تحویل پروژه‌های مسکن مهر بدون آب، برق و فاضلاب درست نیست، تصریح کرد: این مساله را قبول نداریم و تحویل واحدهای مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی اجرایی نخواهد شد. تا زمانی که انشعاب آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر تأمین نشود از واگذاری آنها به متقاضیان جلوگیری خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز با بیان اینکه واگذاری مسکن مهر فاقد امکانات زیربنایی غیرمنطقی است، گفت:‌ سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که واحدهای مسکن مهر را با تمام امکانات تحویل متقاضیان دهد. پژمان اظهار کرد:‌ سیاست دولت و وزارت راه این نیست که واحدها را بدون امکانات زیربنایی و روبنایی به متقاضیان واگذار کند. این در حالی بود که اوایل شهریور امسال همزمان با هفته دولت و در غیاب مدیرعامل شرکت عمران پرند 13700 واحد مسکن مهر این شهر به متقاضیان واگذار شد. حال با گذشت حدود 20 روز باران هاشم‌زهی، مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به عدم پایبندی وزارت نیرو و شرکت گاز به تعهدات می‌گوید:‌ 70 درصد واحدهای مسکن مهر تحویل شده دارای امکانات زیربنایی هستند و 30 درصد دیگر آب، برق و گاز ندارند. وی در این‌باره به تسنیم گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌های وزارت نیرو و شرکت گاز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و انشعابات آب، برق و گاز (واحدهای تحویل‌شده) را به‌طور کامل وصل نکرده‌اند.

 در ماه‌های اخیر برخلاف سیاست‌های اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بخشی از پروژه‌های مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی به متقاضیان واگذار می‌شود، برنامه‌ای که برخی از متقاضیان مسکن مهر به آن معترض بوده و از تحویل این واحدها خودداری می‌کنند. رفتار دوگانه وزارت راه به هر دلیلی از جمله عدم پایبندی وزارت نیرو به تعهداتش برای متقاضیان مسکن مهر مصائب فراوانی را به همراه آورده و انتظار می‌رود مسؤولان وزارتخانه‌های راه و نیرو با جدیت بیشتری نسبت به رفع موانع سکونت در واحدهای مسکن مهر تلاش کنند تا دیگر شاهد واگذاری واحدهای بدون امکانات مسکن مهر در کشور نباشیم.

 آغاز تامین آب و برق مسکن مهر

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو پرداخت سهم خود را برای تامین آب و برق واحدهای مسکن مهر آغاز کرده است، گفت: طبق قولی که وزیر نیرو داده بود مبنی بر اینکه 300 میلیارد تومان اعتبار برای آب و برق مسکن مهر متقبل شود، پرداخت آن آغاز شده است. علیرضا دائمی در پاسخ به سؤال فارس مبنی براینکه چندی پیش چیت‌چیان، وزیر نیرو و نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وعده داده  بودند 300 میلیارد تومان وزارت نیرو و 700 میلیارد تومان دولت برای تامین آب و برق مسکن مهر تقبل کنند، آیا وزارت نیرو سهم خود را پرداخت کرده است؟ گفت: باید نکته‌ای را متذکر شوم و آن این است که زیرساخت‌های مسکن مهر پیچیده است و انتخاب‌ مکان این واحدهای مسکونی به‌گونه‌ای بوده که به هیچ عنوان در اختیار وزارت نیرو نبوده است و برای تعیین محل‌های این واحدهای مسکونی از وزارت نیرو پرس‌وجو نشده است. وی ادامه داد: برای تعیین مکان مسکن مهر باید سؤال می‌شد که آیا این واحدهای مسکونی ظرفیت‌های آب و برق و حتی گاز را دارند یا خیر. دائمی ادامه داد: الان با توجه به این موارد می‌بینیم که این واحدهای مسکونی هزینه‌های زیادی برای تامین آب و برق می‌طلبد که همین موضوع باعث شده شاهد کمبود اعتبارات باشیم. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تصریح کرد: تامین آب یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مهر جدید کار آسان و ساده‌ای نیست با این حال با منابعی که وزارت نیرو از دولت در اختیار می‌گیرد تلاش می‌کند در اسرع وقت آب و برق واحدهای مسکن مهر را تامین کند. چندی پیش طی جلسه‌ای که در دولت برگزار شده بود نوبخت و چیت‌چیان هرکدام به ترتیب 700 میلیارد تومان و 300 میلیارد تومان برای تامین آب و برق مسکن مهر را تقبل کرده بودند.

یک‌سوم واحدهای تحویلی مسکن مهر خدمات زیربنایی ندارند

مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به واگذاری حدود ۱۳ هزار واحد مسکن مهر طی روزهای گذشته در این شهر، گفت: ۳۰ درصد از این واحدها فاقد خدمات زیربنایی است و وزارت نیرو در این رابطه به تعهدات پایبند نیست. باران هاشم‌زهی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد:‌ اولویت دوم (شهریور امسال) افتتاح پروژه‌های مسکن مهر براساس زمانبندی تکمیل و تحویل شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه این واحدها با امکانات زیربنایی تحویل شد، تصریح کرد: ‌حدود 70 درصد این واحدها دارای خدمات زیربنایی بوده و 30 درصد مابقی فاقد امکانات زیربنایی هستند. وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌های وزارت نیرو و شرکت گاز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و انشعابات آب، برق و گاز (واحدهای تحویل شده) را به‌طور کامل وصل نکرده‌اند. مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند همچنین در رابطه با بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر شهر پرند خاطرنشان کرد:‌ در غیاب بنده که در مرخصی بودم حدود 13 هزار مسکن مهر به بهره‌برداری رسید که البته محبت کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها