کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چین نیز از افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی صرف نظر کرد


کد خبر : ۶۷۳۱۵یکشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۳۱۴۲۹۶ بازدید

چین در واکنش به تعلیق افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای صادراتی به آمریکا از اقدام تلافی‌جویانه علیه واشنگتن عقب‌نشینی کرد. دو طرف به تفاهمی ...
چین نیز از افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی صرف نظر کردچین نیز از افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی صرف نظر کرد

چین در واکنش به تعلیق افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای صادراتی به آمریکا از اقدام تلافی‌جویانه علیه واشنگتن عقب‌نشینی کرد. دو طرف به تفاهمی دست یافته‌اند که تنش تجاری میان دو کشور را کاهش می‌دهد.

چین تهدید خود برای افزایش تعرفه گمرکی بر برخی کالاهای آمریکایی را عملی نمی‌کند. این تصمیم در پی آن اعلام شد که دولت آمریکا دریافت "تعرفه تنبیهی" از برخی کالاهای چینی را به حالت تعلیق در آورد.

مطابق برنامه‌های از پیش اعلام شده قرار بود تعرفه گمرکی بر برخی از کالاهای چینی از روز یک‌شنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) افزایش یابد و اقدام تلافی‌جویانه چین نیز برای همین روز پیش‌بینی شده بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان کاهش تنش در روابط تجاری پکن و واشنگتن پس از آن ممکن شد که دو طرف روز جمعه و پس از مذاکراتی طولانی به تفاهمی دست یافتند که قرار است ماه آینده به طور رسمی به امضا برسد.

وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای که در رسانه‌های این کشور منتشر شد ضمن اعلام خبر تعلیق افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی ابراز امیدواری کرد که پکن و واشنگتن بر پایه احترام متقابل موفق به حل اختلاف‌های خود در زمینه مبادلات بازرگانی شوند.

دولت آمریکا روز شنبه اعلام کرده بود که افزایش تعرفه‌های گمرکی بر برخی کالاهای چینی تا مدتی نامعلوم به حال تعلیق درخواهد آمد.
 

تعهد چین در برابر لغو افزایش تعرفه‌ها

همچنین قرار است برخی از تعرفه‌های قبلا وضع شده بر کالاهای چینی نیز لغو شوند یا کاهش یابند. چین در مقابل متعهد شده واردات محصولات کشاورزی از ایالات متحده را افزایش دهد.

به گفته لاری کادلو، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ، توافق اولیه در روز جمعه (۱۳ دسامبر) شامل حوزه‌های دیگری مانند خدمات، بازار ارز، مبادلات مالی و فناوری نیز می‌شود. او می‌گوید قرار است دور جدید مذاکرات میان پکن و واشنگتن آغاز شود تا توافق نهایی در هفته نخست ژانویه به امضا برسد.

رئیس جمهوری ایالات متحده که از آغاز کار خود همواره از موازنه منفی تجاری با چین به شدت انتقاد کرده قصد داشت تعرفه گمرکی برخی کالاهای چینی به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار در سال را از روز یک‌شنبه ۱۵ درصد افزایش دهد.

با اقدام یادشده تمام کالاهای وارداتی از چین که ارزش آنها در سال حدود ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود مشمول افزایش تعرفه‌های گمرکی می‌شدند.

توافق اولیه میان پکن و واشنگتن آتش‌بس دیگری در جنگ تجاری میان آمریکا و چین محسوب می‌شود که از حدود دو سال پیش آغاز شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها