کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش شدید آلمان به طرح تحریم نورد استریم 2


کد خبر : ۶۷۲۵۷شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۱۱۴۰۹۵ بازدید

مناقشه میان آمریکا و آلمان بر سر نورداستریم2 که قرار است گاز روسیه را از دریای بالتیک به آلمان انتقال دهد تشدید یافت. آمریکا لایحه تحریم ...
واکنش شدید آلمان به طرح تحریم نورد استریم 2واکنش شدید آلمان به طرح تحریم نورد استریم 2

مناقشه میان آمریکا و آلمان بر سر نورداستریم2 که قرار است گاز روسیه را از دریای بالتیک به آلمان انتقال دهد تشدید یافت. آمریکا لایحه تحریم نورد استریم2 را تصویب کرد. مقامات آلمانی هم گفتند تحریم را باید با تحریم پاسخ داد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به لایحه تحریم مجلس نمایندگان آمریکا علیه نورد استریم ۲ اعتراض کرد وگفت که "سیاست انرژی در خود اروپا تصمیم گیری می‌شود نه در ایالات متحده آمریکا". ماس همچنین تاکید کرد که مداخلات و مجازات‌های خارجی را تائید نمی‌کند.

محافل اقتصادی آلمان نیز تحریم‌های آمریکا علیه طرح نورد استریم ۲ را محکوم کردند. ماتیاس شپ، رئیس اتاق بازرگانی خارجی آلمان، اقدام آمریکا را ضربه محکمی بر امنیت انرژی اروپا دانست و از دولت آلمان خواست که برای مقابله با آن چاره‌اندیشی کند و تحریم‌هایی که به ضرر اروپا اتخاذ شده را با تحریم پاسخ دهد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۱۲ دسامبر تحریم‌هایی را در رابطه با خط لوله نورد استریم ۲ وضع کرده است. تحریم‌‌های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت‌هایی خواهد بود که با کشتی‌های خود در لوله‌گذاری در دریای بالتیک فعالیت می‌کند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت‌ها تحریم شده‌اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده‌های بانکی آنها در آمریکا ضبط می‌شوند.

شپ تاکید کرده است که زمان آن فرا رسیده است که برلین و بروکسل مشترکا موضع واحد سیاسی علیه آمریکا اتخاذ کنند. چونکه نورد استریم ۲ امنیت انرژی اروپا را در مقایسه با گاز مایع (ال ان جی) تقویت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی خارجی آلمان همچنین انتقاد کرده است که هدف آمریکا از وضع تحریم‌ها فروش گاز مایع خود است. او گفت که آلمان به انرژی ارزان قیمت نیاز دارد تا بتواند با صنایع وابسته به انرژی خود در سطح جهانی رقابت کند.

رئیس اتاق بازرگانی خارجی آلمان ضمن رد کردن "امکان وابسته شدن آلمان به گاز روسیه"  گفت: «اتحادیه اروپا به گاز روسیه بیشتر نیاز دارد تا روسیه به درآمدهای ارزی. تحریم‌ها کم‌تر به روسیه و بیشتر به شرکت‌های اروپایی و منافع انرژی آلمان آسیب می‌رساند.»

روسیه هم به تحریم آمریکا اعتراض کرد. آلکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری "اینترفاکس" گفت که هدف آمریکا از تحریم نورد استریم ۲ به دست آوردن امتیاز برای فروش گاز خود است. به گفته گروشکو اقدام آمریکا به ضرر اروپا و مصرف کنندگان گاز این قاره است.

خط لوله "نورد استریم ۲"، گاز روسیه را از مسیری حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر و از طریق دریای بالتیک به آلمان و از آنجا به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌کند.

مجری اصلی این طرح غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از ۹۰ درصد این پروژه خط لوله تمام شده، زمان آغاز بهره‌برداری از این خط لوله سال ۲۰۲۰ و هزینه احداث آن ۱۰ میلیارد یورو برآورد شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها