کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت آهن همچنان صعودی است


کد خبر : ۶۷۱۸۴چهارشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵:۳۴۵۸۸۵ بازدید

نوسانات نرخ آهن طی روز جاری سبب برافروختگی خشم بسیاری فعالان حاضر در بازار شده است چرا که گویی برخی عناصر تمام تلاش خود را به‌کار ...

آهن‌پرایس- نوسانات نرخ آهن طی روز جاری سبب برافروختگی خشم بسیاری فعالان حاضر در بازار شده است چرا که  گویی برخی عناصر تمام تلاش خود را به‌کار گرفته گرفته اند تا بازار نتواند روی خوش بازگشت قیمت ها را تجربه کند. مسیری که روز گذشته با رساندن خود در حوزه میلگرد آجدار به قیمت ۵۰۰۰ تومان به ازای هرکیلو سبب برهم خوردن مجدد جو روانی در بازار شد. 

افزایش قیمت شمش در کنار جو روانی رشد قیمت دلار را می‌توان مهم‌ترین دلیل برای تداوم رشد قیمت‌ها به‌شمار آورد، آن‌هم در شرایطی که رقابت برای خرید در بورس کالا هم بی‌ارتباط با این افزایش قیمت‌ها نبوده است. تا روز گذشته تمایل به خرید در بازار بالا بود و این جریان همراه با افزایش قیمت‌ها در طرف عرضه، تاکنون به یک روند افزایشی نرخ منجر شده است که ماه‌ها شاهد آن نبوده‌ایم، گویا بازار فولاد می‌خواهد تاوان چند ماه آرامش قیمتی را از مصرف‌کننده نهایی دریافت کند. البته مدتی است که خریداران بازار فولاد نه تنها مصرف‌کننده نهایی نیستند بلکه مشخص نیست که قرار است محموله‌های خریداری شده به مصرف چه کسی برسد یا چه بخش دیگری و به چه دلیلی خریدار آن‌ خواهد بود.

البته نباید از رویای شیرین بازار برای رساندن قیمت میلگرد آجدار به قیمت کنونی و بیشتر از آن نیز غافل ماند چرا که روز گذشته اولین جرقه‌ها ی این رخداد به ثبت رسید. از این روی در این بازار تنها می‌توان به نظاره رشد قیمت‌ها نشست و افزایش نرخ در بازار اکثر مصنوعات فولادی را مشاهده کرد بدون آنکه بتوانیم دورنمای مشخصی از رشد قیمت‌ها را ترسیم کنیم اگرچه تجربه نشان داده که این اوضاع بازار دائمی نمی‌ماند. در هر حال رشد قیمت دلار در بازار آزاد جذابیت صادرات را تقویت می‌کند ولی محموله‌های صادراتی اغلب از کارخانه‌های تولیدی به‌صورت مستقیم یا با یک رابطه با واحد تولیدی مورد معامله قرار گرفته و صادر می‌شود یا به عبارت ساده‌تر صادرات محموله‌هایی که در انبار هستند با اما و اگرهای خاص خود روبه‌رو خواهد بود. در نهایت در شرایطی که جو روانی حاکم بر بازار افزایشی است نه می‌توان چشم‌اندازی را برای دورنمای قیمت‌ها ترسیم کرد و نه می‌توان احتمال تغییر فاز بازار را بیان کرد و تنها باید منتظر ماند و دید که این بازار چه زمانی دست از سرکشی برخواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها