کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بی‌گناهان در اعتراضات،«خانواده شهید» محسوب شوند


کد خبر : ۶۶۹۸۱پنجشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳:۲۷۱۵۱۰ بازدید

حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي مقام معظم رهبري در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوي دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي که چندي قبل ...

حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي مقام معظم رهبري در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوي دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي که چندي قبل پيرامون نحوه مديريت وضعيت جانباختگان و مصدومين حوادث اخيرخدمت ايشان تقديم شد، ضمن موافقت با پيشنهادات مطرح شده مقرر فرمودند: «هرچه سريع‌تر انجام شود و نسبت به افراد مشکوک در هرگروه با جهتي که به رافت اسلامي نزديکتر است عمل شود».

گزارش ارسالي بر اساس دستوري که بلافاصله پس از رخدادهاي اخير از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به دبير شوراي عالي امنيت ملي براي بررسي دقيق ريشه‌ها، عوامل و دلايل بروز ناآرامي‌ها و همچنين رسيدگي سريع به وضعيت جانباختگان و خانواده‌هاي آنان ابلاغ گرديد تهيه و ارائه شد. در اين گزارش پيشنهاد شد که بر اساس چارچوب‌هاي قانوني موجود شهروندان عادي که بدون داشتن هيچ‌گونه نقشي در اعتراضات و اغتشاش‌هاي اخير و در ميانه درگيري‌ها جان باخته‌اند در حکم شهيد محسوب شده و خانواده‌هاي آنان تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار بگيرند.

همچنين درخصوص قربانياني که در جريان تظاهرات اعتراضي به هر نحو جان خود را از دست داده‌اند موضوع پرداخت ديه و دلجويي از خانواده‌هاي آنان پيشنهاد گرديد. در مورد آن دسته از قربانيان حوادث اخير نيز که به صورت مسلحانه و در درگيري با نيروهاي حافظ امنيت کشته شده‌اند مقرر گرديد پس از بررسي وضعيت و سوابق خانواده آنان، حساب خانواده‌هاي موجه و آبرومند از فردي که اقدام به عمل مجرمانه نموده جدا شود و خانواده‌هاي آنان متناسبا مورد توجه و دلجويي قرار بگيرند. مقام معظم رهبري در مورد نحوه مواجهه با خانواده‌هاي گروه سوم نيز که مشکوک به شرارت بوده‌اند نيز امر بر رافت اسلامي و توجه به خانواده‌ها نمودند. با توجه به دستور و تاکيدات رهبر معظم انقلاب از چندي قبل کار رسيدگي به پرونده‌هاي تشکيل شده براي جانباختگان و مصدومين رخدادهاي اخير در سطح استان‌ها آغاز شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها