کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد پایه پولی کشور منفی است


کد خبر : ۶۶۹۴دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴:۰۳۲۴۶۵ بازدید

مقایسه نقدینگی شهریور تا دی 92 با مدت مشابه سال 91 نشان می دهد رشد نقدینگی در 4 ماه سال گذشته 2 درصد بیشتر از رشد نقدینگی در مدت مشابه سال 91 است؛ با این تفاوت که علت اصلی رشد ...

ابوالفضل اکرمی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل افزایش نقدینگی در کشور، افزود: نقدینگی در تیر ماه سال جاری با 5.8 درصد رشد به 629 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: عمده رشد نقدینگی در کشور در حال حاضر از ضریب فزاینده ناشی می شود که این رقم 12.4 درصد رشد داشته است اما رشد پایه پولی منفی بوده است.

این مقام مسوول در بانک مرکزی تصریح کرد: پایه پولی کشور منفی 5.9 بوده و پایه پولی کماکان منفی است و رشد نقدینگی با پول درونی و ضریب فزاینده ایجاد شده که البته این امر جزو سیاست های بانک مرکزی است.

یادآور می شود، مقایسه نقدینگی شهریور تا دی 92 با مدت مشابه سال 91 نشان می دهد رشد نقدینگی در 4 ماه سال گذشته 2 درصد بیشتر از رشد نقدینگی در مدت مشابه سال 91 است؛ با این تفاوت که علت اصلی رشد نقدینگی در سال گذشته، افزایش ضریب فزاینده بوده است.

همچنین حجم نقدینگی در شهریور ماه سال گذشته که دقیقا مصادف با آغاز به کار دولت تدبیر و امید بود، حدود 506 هزار میلیارد تومان بوده است و این رقم در پایان دی ماه به 560 هزار و 600 میلیارد تومان رسید که نسبت به شهریور ماه کمتر از 11 درصد رشد نشان می دهد.

در واقع در مدت 4 ماه نقدینگی کل 11 درصد افزایش یافته است. مقایسه این دوره با مدت مشابه سال 91 درصد رشد کمتری داشته است. حجم نقدینگی در شهریور 91 حدود 402 هزار میلیارد و 360 میلیارد تومان بوده که این رقم در دی ماه همان سال با 9 درصد رشد به 438 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها