کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی روند قیمت ورق در بازار آهن


کد خبر : ۶۶۸۷۸دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۱۵۳۶۸۷ بازدید

وضعیت ورق در بازار به شدت آشفته می باشد؛ به طوری که قیمت ورق گرم ضخامت دو میلیمتر روز شنبه در اصفهان ...
بررسی روند قیمت ورق در بازار آهنبررسی روند قیمت ورق در بازار آهن

آهن‌پرایس- وضعیت ورق در بازار به شدت آشفته می باشد؛ به طوری که قیمت ورق گرم ضخامت دو میلیمتر روز شنبه در اصفهان ۵۵۰۰۰ ریال بود که تا آخر هفته به ۵۸۳۰۰ ریال رسید. محصول اهواز روز شنبه ۵۴۰۰۰ ریال بود که تا تا آخر هفته به ۵۶۰۰۰ ریال رسید. با توجه به محدودیت عرضه اسلب از طرف هرمزگان انتظار می رود روند صعودی قیمت ورق گیلان و اهواز ادامه داشته باشد. 

ورق های گرم ضخامت ۳ تا ۱۵ میلیمتر محصول مبارکه با روند صعودی روبرو شده است که از قبل نیز پیش بینی می شد. میانگین روز شنبه ۵۸۷۷۵ ریال بوده است که با نوسانات صعودی همراه بوده است؛ اگرچه ورق های اکسین با بهبود قیمت روبرو شد و از میانگین ۵۶۵۰۰ ریال روز شنبه به ۵۷۶۲۵ ریال رسید. اما هنوز مشکل تامین کیفیت st۵۲  و عرضه مناسب در بازار وجود دارد به همین دلیل تفاوت قیمت این کالا با ST-۳۷ به بیش از سه هزار تومان در هر کیلو رسید. 

مشخص نیست این سیاست کارخانه تامین نیاز داخل بوده و یا به علت صادرات، کارخانه قدرت برطرف کردن این مسایل را نداشته است. ورق های کاویان از این قاعده به دور نبود و میانگین قیمت سایز ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر که شنبه ۵۴۱۰۰ ریال بود تا آخر هفته به ۵۵۱۶۷ ریال رسید. ورق سرد با بیشترین افزایش قیمت روبرو شد و از متوسط ۷۰۰۰۰ ریال به ۷۶۷۲۷ ریال رسید. علت این مساله افزایش قیمت در بورس بود اما از آنجا که بازار در انتظار افزایش قیمت بود به یکباره صورت کالاها جمع شد و روز دوشنبه کسی فروشنده نبود. روز یکشنبه که متوسط قیمت ضخامت های ۱/۵ تا ۲ میلیمتر ۷۳۸۵۵ ریال بود به یکباره روز سه شنبه به ۷۷۱۳۶ ریال رسید. هر چند چهارشنبه کمی عقب نشست و به ۷۶۷۲۷ ریال افت کرد ولی این تاثیر حبابی قضیه بود.
ورق گالوانیزه با افت و خیز روبرو بود. میانگین روز شنبه ۸۱۱۳۵ ریال بود تا دوشنبه به ۸۰۳۹۲ ریال کاهش یافت و از سه شنبه به بعد شروع به افزایش کرد و به ۸۱۸۶۲ ریال رسید افزایش نرخ ارز و قیمت ورق گرم در این مورد  موثر بود .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها