کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سکوت بازار آهن در برابر رشد قیمت‌ها


کد خبر : ۶۶۸۳۶یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۵۹۳۵۵۴ بازدید

روز گذشته بازار آهن در حوزه ورق وضعیت نامناسبی را بار دیگر تجربه نمود. این نابه سامانی در کنار عرضه های صورت گرفته تمام نگاه ها را به ...

آهن‌پرایس- روز گذشته بازار آهن در حوزه ورق وضعیت نامناسبی را  بار دیگر تجربه نمود. این نابه سامانی در کنار عرضه های صورت گرفته تمام نگاه ها را به سوی عرضه کننده های خرد فعال در بازار اهن هدایت نمود چراکه با وجود داشتن موجودی در انبار های خود از اعلام قیمت در سطح بازار امتناع نموده و سبب سردرگمی جمعی از متقاضیان خرید آهن در بازار گشتند.

تنها عامل بی سامانی بازار در روز گذشته عدم اعلام قیمت در حوزه ورق سیاه و ورق روغنی نبوده بلکه افزایش قیمت های زیرپوستی در سایر حوزه هم چون میلگرد آجدار نیز در بی نظمی های اخیر دخیل بوده است. برخی شنیده ها  حاکی از آن است که در بخش میلگرد آجدار با دامنه ی قیمتی حدود ۴۴۰۰ تا ۴۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو مواجه می باشیم که همین امر بیانگر  افزایش قیمتی بین ۰ تا ۱۰۰ تومان نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته و میانیگن افزایش قیمت حدود ۶۰ تومان در بازه ی زمانی رشد می باشد. 

البته نوسانات قیمتی روز گذشته بازار مقاطع طویل فولادی تحت تاثیر برخی التهابات بازار ارز و مهمتر از آن بدبینی هایی بود که از سمت تحلیل گران ریز و درشت بازارهای ارز و طلا  از روز پنجشنبه مخابره می گردید، قرار داشت . از این رو اگر بانک مرکزی نتواند بازار ارز را در کنترل خود درآورده و این اژدهای افسار گسیخته را مهار کند، چشم انداز بازار ارز به مراتب غیر قابل پیشبینی تر و غبارآلود تر از همیشه خواهد شد؛ البته واضح است که در بازار  داخلی فولاد این سیگنال ها به معنای لمس یک تحرک واقعی در سمت تقاضای مصرفی نمی باشد، همانطور که پیش تر هم عنوان شد، صرف نظر از اینکه تا چه حد این موج پیش خواهد رفت و تا کجا تخریب خواهد کرد، جریان موجود صرفا یک تبدیل نقدینگی در شاخه های پایین دست به سرمایه های کالایی دیده شده که ماحصل آن هم یک بازار طوفان زده پس از فروکش نمودن التهابات موجود و رکودی به مراتب عمیق تر و طولانی تر از دوره های گذشته خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها