کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 گواهینامه ایزو که تمام شرکت ها و اصناف مرتبط با صنایع غذایی باید دریافت کنند


کد خبر : ۶۶۷۴۵چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷:۵۲۸۷۰ بازدید

اگر تولید کننده محصولات غذایی هستید یا مدیریت یک رستوران را به عهده دارید یا به هر نحوی در زنجیره تامین محصولات غذایی نقش دارید مثلا یک شرکت حمل مواد غذایی ...

اگر تولید کننده محصولات غذایی هستید یا مدیریت یک رستوران را به عهده دارید یا به هر نحوی در زنجیره تامین محصولات غذایی نقش دارید مثلا  یک شرکت حمل مواد غذایی ، یک سردخانه نگهداری مواد غذایی ، یک شرکت بسته بندی مواد غذایی یا شرکت های تولید کننده آفت کش و ... هستید می توانید گواهینامه های بین المللی ایزو ویژه صنعت غذا را دریافت کنید.

چه سازمان هایی می توانند گواهینامه ایزو صنایع غذایی را دریافت کنند؟

هر سازمان ، شرکت و صنفی که به نوعی با صنایع غذایی در ارتباط بوده و در زنجیره تامین مواد غذایی از مزرعه تا خانه نقش داشته باشد می تواند گواهینامه ایزو صنایع غذایی نظیر ایزو 22000 را دریافت کند. البته برخی گواهینامه های صنایع غذایی تنها در برخی سازمان ها کاربرد داشته و امکان صدور دارد.

چه سازمان هایی می توانند گواهینامه ایزو صنایع غذایی را دریافت کنند؟

مثلا کلیه تولید کنندگان مواد اولیه غذایی ، تولیدکنندگان خوراک دام و آبزیان ، شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل مواد غذایی ، تولید کنندگان مواد افزودنی و شیمیایی به مواد غذایی نظیر نگهدارنده ها و طعم دهنده ها ، انبار و سیلوهای مواد غذایی ، شرکت های تولید بسته بندی مواد غذایی ، شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی نظافت سطوح کارخانجات مواد غذایی ، هتل هایی با سرو غذا و ... می توانند گواهینامه های ایزو مرتبط با صنایع غذایی نظیر ایزو 22000 را دریافت کنند.

در ادامه مهم ترین گواهینامه های بین المللی ایزو و سیستمی که شرکت ها و اصناف مرتبط با صنایع غذایی می توانند دریافت کنند معرفی میکنیم:

گواهینامه استاندارد ایزو 22000

اصلی ترین و مهم ترین گواهینامه ایزو ویژه سازمان های مرتبط با غذا گواهینامه ایزو 22000 می باشد.

گواهینامه ایزو 22000 به مدیریت ایمنی مواد غذایی در صنایع و سازمان ها می پردازد به این معنی که اگر یک شرکت اقدام به دریافت ایزو 22000 نموده ، دارای یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی در سازمان خود می باشد. و کلیه فرایندهای مرتبط را تحت کنترل قرار داده است.

گواهینامه استاندارد ایزو 22000

ویژگی ممتاز ایزو 22000 این است که برای تمام شرکت ها و سازمان ها از مزرعه تا تحویل محصول به مشتری کاربرد دارد.

برای دریافت گواهینامه ایزو 22000 می توانید با شماره های 33444814-023 و 33444813-023 (ایزوسیستم) تماس بگیرید.

گواهینامه HACCP ( کنترل مخاطرات صنایع غذایی )

دومین گواهینامه ی ایزو مهمی که به شرکت ها و صنایع فعال در صنایع غذایی توصیه می شود. گواهینامه HACCP است. این استاندارد یک سیستم را پایه ریزی می کند که به کنترل خطرات در صنایع غذایی می انجامد.

استاندارد ایزو 22000 به صورت کلی در برگیرنده الزامات HACCP است اما در سطح جهان گواهینامه HACCP مرسوم بوده و عموم شرکت های صنایع غذایی گواهینامه آن را دریافت می کنند.

برای دریافت گواهینامه HACCP معتبر با شماره های 33444813-023 و 33444814-023 تماس بگیرید.

گواهینامه GMP ( تولید خوب محصول )

گواهینامه GMP سومین گواهینامه ی مهمی است که تمام صنایع غذایی باید دریافت کنند.

GMP مخفف Good Manufacturing Practice (GMP) می باشد که به معنی تولید خوب محصولات می باشد. منظور از تولید خوب یعنی تولید در شرایط ایده آل از لحاظ محیطی تا آلودگی به غذا و ... سرایت نکند.

شرکت هایی که برای دریافت گواهینامه GMP اقدام می کنند حتما باید تولید کننده محصولات باشند و شرایط محیطی مطلوبی برای تولیدات خود تامین کرده باشند که از طریق فرمی به نام PRPS قابل اندازه گیری است.

 

GMP همانند HACCP یک گواهینامه ایزو نیست و الزاماتی را شامل می شود اما دریافت گواهینامه آن بسیار مرسوم بوده و توصیه می شود.

جهت دریافت گواهینامه GMP با شماره های 33444814-023 و 33444813-023 تماس بگیرید.

گواهینامه ایزو 9001 (گواهینامه ایزو مدیریت کیفیت)

گواهینامه ایزو 9001 را به عنوان استاندارد مادر و پایه اصلی تمامی استانداردهای مدیریتی ایزو می شناسند. تمام شرکت ها و سازمان ها صرف نظر از نوع تولید باید برای دریافت این گواهینامه اقدام کنند که شرکت های صنایع غذایی نیز این امر مستثنی نیستند.

لذا بهترین انتخاب برای یک سازمان فعال در زمینه مواد غذایی ایزو 9001 به همراه استانداردهای معرفی شده در بالا هستند.

اخذ ایزو 9001 (استاندارد مدیریت کیفیت) به شرکت ها و اصناف فعال در صنایع غذایی توصیه می گردد.

برای گرفتن ایزو معتبر از کجا اقدام کنیم؟

بارها در مقالات مختلف اهمیت دریافت گواهینامه ایزو از مراکز معتبر و دارای مجوز ذکر شده است. فراموش نکنید که شرکت مجری حتما باید دارای پروانه رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه خدمات کیفیت باشد.

شرکت ایزوسیستم (خانه مدیران) بهترین شرکتی است که در زمینه پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو معتبر فعالیت داشته و از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بهترین شرکت مشاور مدیریت و کیفیت کشور انتخاب شده است.

می توانید از طریق وب سایت www.isosystem.org اطلاعات بیشتری در مورد این شرکت صدور کسب کنید و گواهینامه ایزو خود را سفارش دهید.

برای گرفتن ایزو معتبر از کجا اقدام کنیم؟

همچنین از طریق تلفن های ذیل می توانید به صورت تلفنی از خدمات مشاوره رایگان ایزوسیستم استفاده کنید:

023-33444814

023-33444813

023-3344488



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها