کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دیدار هیات طالبان با ظریف در تهران


کد خبر : ۶۶۷۱۸چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹:۱۶۸۳۸ بازدید

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه تلاش های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با ملابرادر رییس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره کننده این گروه دیدار و گفت و گو کرد.

ایرنا : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه تلاش های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با ملابرادر رییس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره کننده این گروه دیدار و گفت و گو کرد.

در ادامه دیدارهای مسئولین و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله ریس جمهوری، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر در افغانستان، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه با ملابرادر رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل گیری و تقویت گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد.

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

این دیدار در راستای تلاش‌های جمهوری اسلامی برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان انجام شد و مهمترین هدف آن ترغیب طرف های افغان به گفتگوهای بین الافغانی، تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفتگو، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها