کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجربه رانندگی با بزرگ‌ترین سدان فورد در شمال ایران


کد خبر : ۶۶۶۹یکشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴:۵۹۱۰۲۶۴ بازدید

این هفته سراغ یک خودرو محبوب آمریکایی در ایران رفتیم. خودرویی سدان از شرکت فورد. در واقع بزرگ‌ترین سدان شرکت فورد. حدستان درست است فورد تاروس. یک سدان لوکس ...
تجربه رانندگی با بزرگ‌ترین سدان فورد در شمال ایرانتجربه رانندگی با بزرگ‌ترین سدان فورد در شمال ایران

این هفته سراغ یک خودرو محبوب آمریکایی در ایران رفتیم. خودرویی سدان از شرکت فورد. در واقع بزرگ‌ترین سدان شرکت فورد. حدستان درست است فورد تاروس. یک سدان لوکس که از سال ۱۹۸۶ تولید آن آغاز و تولید نسل اول آن تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت. در حال حاضر تاروس شش بار، رخت عوض کرده و نسل ششم آن در حال تولید است. تاروس در میان خودروهای سدان بزرگ قرار می‌گیرد که دارای قوای محرکه جلو می‌باشند.

موتور

تاروس نسل شش دارای یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی به حجم موتور ۳٫۵ لیتر است که در مدل Sho مجهز به دو توربو شارژ شده اما مدلی که توسط ما تحت بررسی قرار گرفت مدل Sel آن بود مدلی که قادر به تولید ۲۸۸ اسب‌بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۴۴ نیوتن گشتاور بدون توربو شارژ است.موتوری که قادر است یک خودرو ۱۸۲۱ کیلوگرمی را در عرض ۷٫۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این شتاب خوب را مدیون گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک خود است. سیستم چهار‌چرخ محرک نه تنها شتاب بهتری را به شما می‌دهد بلکه به شما کمک می‌کند تا در سخت‌ترین موانع و پیچ‌ها خودرو شما تعادل خود را حفظ کند. زمانی که ما در کاتالوگ‌ها جست‌وجو کردیم به نتیجه جالبی رسیدیم و آن سرعت تاروس بود. ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت شاید سرعت زیادی برای یک خودرو با موتور ۳٫۵ لیتری نباشد اما اشتباه نکنید در تست و برسی میدانی انجام شده توسط گروه دنیای‌خودرو توانستیم به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنیم اما این در صورتی بود که سرعت‌سنج تاروس بیشتر از ۲۲۰km/h را نشان نمی‌داد و ما به کمک خودرو دیگری به سرعت دقیق آن دست پیدا کردیم‌. گیربکس تاروس بی‌نقص عمل کرده و در زمان نیاز معکوس می‌کشد تا شما به شتاب و سرعت بهتری دست پیدا کنید اما رقبای سرسخت تاروس چه می‌کنند.

رقبا

می‌توان رقبای تاروس را دوج چارجر ۳٫۶ لیتر، کرایسلر ۳۰۰c 3.6 لیتری و هیوندای آزرا با موتور ۳ لیتری معرفی کرد. نزدیک‌ترین رقیب تاروس کرایسلر ۳۰۰c است خودرو هم‌وطن تاروس. کرایسلر قادر است با موتور شش سیلندر خورجینی ۳٫۶ لیتری خود ۲۹۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند که به لطف گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب می‌تواند به شتاب صفر تا صد ۶٫۵ ثانیه دست پیدا کند که شتاب بهتری نسبت به تاروس است.

امکانات

تاروس یک خودرو نیمه لوکس به حساب می‌آید و نباید از آن انتظار یک خودرو اشرافی را داشت. اما شرکت فورد برای بهترین سدان خود بهترین‌ها را در نظر گرفته است. نگاهی به داشبورد تاروس اگر بیندازید سیستم صوتی تصویری آن چشم شما را به سوی خود خیره می‌کند. سیستم صوتی تصویری تاروس توسط شرکت SONY با ظرافت خاصی تولید شده است سیستمی که به وسیله نرم‌افزار قدرتمند سونی آن را در رده بهترین سیستم‌های صوتی و تصویری قرار داده است.

در کمی پایین‌تر یک صفحه صاف و ساده به همراه دو کلید دایره‌ای‌شکل در میان آن خواهید دید که با روشن شدن خودرو، کلیدهای لمسی تنظیم سیستم صوتی و کولر به نمایش در خواهد آمد. انصافاً فورد با سلیقه کار کرده در کمی پایین‌تر جا سیگاری و جای لیوانی‌ها قرار دارند که به وسیله درب‌های هم‌رنگ داشبورد پوشیده شده‌اند و در کنار آن دسته دنده قرار گرفته است.شرکت فورد برای همخوانی بیشتر داشبورد ترمز دستی را به زیر فرمان در کنار پدال ترمز انتقال داده است. اگر به اطراف داشبورد نگاهی کنید دو برآمدگی را خواهید دید که بخش مورد استفاده سرنشینان را از بخش میانی جدا می‌کند. متأسفانه مدل‌هایSEl دارای استارت دکمه‌ای نیستند و فقط استارت با سوئیچ برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

در غربیلک فرمان تاروس از تکنولوژی eps استفاده شده است. این سیستم باعث می‌شود تا غربیلک فرمان یک سیستم جدا از جعبه فرمان باشد یعنی دیگر از میل فرمان خبری نیست و به وسیله سنسورها و عملگرها عمل فرمان‌گیری صورت می‌گیرد. در اینجا شاید برای شما این سوال تداعی شود که اگر خودرو خاموش شود فرمان چگونه عمل می‌کند، این فرمان‌ها می‌توانند به مدت ۱۵ کیلومتر بدون برق خودرو کار کنند. این فرمان گران‌قیمت، امکان تعویض آهنگ و پاسخ دادن به تلفن را نیز دارد. کمی عقب‌تر از فرمان، یکی از زیباترین نشانگرهای دنیا وجود دارد یک نشانگر عقربه‌ای در وسط و دو نشانگر در اطراف که در سمت راست اطلاعات مربوط به آهنگ و تماس و سیستم‌های خارجی خودرو و در سمت دیگر نشانگر دور موتور و دمای آب و میزان سوخت قرار دارند. اما کرایسلر ۳۰۰c در این رقابت چگونه است؟

وقتی به داشبورد ۳۰۰c نگاه می‌کنید به شما حس لوکس بودن دست خواهد داد اما در تاروس این حس وجود ندارد اما باید بدانید که فورد یکی از برترین استفاده‌کنندگان از سیستم‌های نوین است و در تاروس از به روزترین سیستم‌ها استفاده کرده استصندلی‌ها در مدل sel 4 حالته هستند که به همراه رودری‌ها و داشبورد با چرم پوشیده شده‌اند و زیبایی دوچندانی را به تاروس می‌دهند. در قسمت عقب خودرو دریچه هوا و فضای زیاد پا به شما حس آرامش خاصی را می‌دهد این فضای زیاد در مسافرت‌های طولانی بیشتر به کارتان می‌آید.

ظاهر

ظاهر خودروهای فورد در نسل‌های جدید شاهد تغییراتی شده‌اند. در طراحی جلوی تاروس یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی که به وسیله استیل تزیین شده است دیده می‌شود که در میان آن نماد فورد به چشم می‌خورد. در اطراف چراغ‌های کشیده و ساده قرار دارند کمی پایین‌تر در زیر چراغ‌ها به جای مه‌شکن دی‌لایت‌ها قرار دارند.در قسمت پشت تاروس نماد فورد در میان یک خط استیل کشیده شده روی صندوق قرار دارد. این خط استیل تا میان چراغ‌ها ادامه دارد. چراغ‌های عقب تاروس با ظرافت طراحی شده‌اند.دور تا دور چراغ‌ها به وسیله led مزین شده است که نفش چراغ ترمز را ایفا می‌کنند در میان آن چراغ‌های راهنما و دنده عقب قرار دارد این چراغ‌ها که دو تکه هستند بر روی درب صندوق عقب و گلگیر قرار گرفته‌اند. بر روی صندوق عقب تاروس، اسپویلر کوچکی نصب شده است تا تعادل بیشتری را به تاروس بیفزاید. در زیر نماد فورد یک دوربین کوچک برای پارک آسان‌تر استفاده شده است که بدون بر هم زدن طراحی خودرو بهترین کارایی را دارد. بر روی سپر تاروس سنسورهای پارک و شب‌نماها خودنمایی می‌کنند اما در زیر سپر اگزوزهای دوگانه تاروس جلوه یک خودرو اسپرت را به شما می‌دهد. اگر از کنار به تاروس نگاه کنید طول زیاد آن شما را حیرت‌زده خواهد کرد طول پنج متری تاروس باعث شده تا شما برای پارک دچار مشکل شوید و پیدا کردن جای پارک برای شما سخت باشد. در روی درب تاروس یک برجستگی طولی از درب جلو تا انتهای درب عقب ظاهر یکنواخت آن را تغییر داده است. رینگ‌های ۱۷ اینچی در مدل‌های sel و ۲۰ اینچی در مدل‌های sho ظاهری زیبا را به تاروس می‌دهد.

ایمنی

شرکت فورد برای مدل‌های sel از شش ایربگ استفاده کرده که در مدل‌های sho به هشت ایربگ افزایش پیدا می‌کنند. سیستم ترمز تاروس بسیار ایمن و سریع عمل می‌کنند و به شما این اطمینان را می‌دهند که سوار بر یک خودرو ایمن هستید. بدنه قوی فورد به همراه دیگر سیستم‌های ایمنی آن را جزء برترین خودروهای ایمنی در رده خودروهای سدان قرار می‌دهد.از دیرباز تاکنون سیستم‌های زیادی برای قفل درب‌های خودرو استفاده شده‌اند. در سال‌های اخیر سیستم ورود بدون سوییچ یا بهتر بگوییم بدون نیاز به استفاده از سوییچ رایج است اما تاروس در کنار این سیستم راه حلی را در نظر گرفته است تا در زمانی که سوییچ همراه شما نیست بتوانید به خودرو خود ورود کنید. این سیستم که به وسیله رمز این عمل را انجام می‌دهد بر روی ستون میانی قرار دارد و به صورت لمسی و مخفی می‌باشد تا همیشه در دید مردم قرار نگیرد. در نهایت نتیجه‌گیری‌های به عمل آمده، نشان‌دهنده برتری کرایسلر ۳۰۰c به فورد تاروس بر روی کاغذ می‌شود اما فورد ظاهری به روزتر و کارآمدتر در کنار سیستم‌های رفاهی به روز است اما کرایسلر قدرت و ابهت بیشتری نسبت به تاروس دارد که ظاهری کلاسیک را به ۳۰۰c می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها