کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قتل خونین در حمله دختر 17 ساله


کد خبر : ۶۶۴۴۳چهارشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶:۳۱۵۹۶۶ بازدید

دختر نوجوان وقتی دید پدرش درحال خفه کردن مادرش است در اقدامی تلخ با قمه دست به قتل پدرش زد.ساعت 14 روز دوشنبه ماموران کلانتری 161 ابوذر از قتل مرد 46 ساله ای در خانه‌اش اطلاع یافتند و به این ترتیب تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

دختر نوجوان وقتی دید پدرش درحال خفه کردن مادرش است در اقدامی تلخ با قمه دست به قتل پدرش زد.ساعت 14 روز دوشنبه ماموران کلانتری 161 ابوذر از قتل مرد 46 ساله ای در خانه‌اش اطلاع یافتند و به این ترتیب تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

ماموران با حضور در محل پی بردند که مرد 46 ساله از ناحیه کمر هدف ضربه قمه قرار گرفته است و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه با بازپرس جنایی در صحنه جرم حاضر شوند.
بررسی های ابتدایی نشان می داد که قربانی جنایت دو دختر 17 و 12 ساله داشته و همراه همسرش در خانه بوده که این سناریوی مرگبار رقم خورده است.مادر خانواده و دو دختر نوجوان هر یک به صورت جداگانه قتل را به عهده می گرفتند و بازپرس پرونده دستور داد تا این سه عضو خانواده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گیرند.

اعتراف به قتل
مادر و دو دختر تحت بازجویی قرار گرفتند تا این که دختر 17 ساله به قتل پدرش اعتراف کرد و دفاع از جان مادرش را دلیل آن دانست.
دختر 17 ساله به ماموران گفت: پدر و مادرم از چندی قبل با هم اختلاف داشتند و روز حادثه پدرم به خانه آمد و وقتی دید مادر در خانه نیست شروع به بهانه گیری کرد و با من درگیر شد که در همین لحظه مادرم وارد خانه شد.
وی افزود: پدرم به محض مشاهده مادرم به سمت او حمله کرد و در درگیری با مادرم دستانش را دور گردن مادرم فشار داد. من که دیدم صورت مادرم کبود شده برای نجات جان او به سراغ قمه ای که پدرم از قبل در خانه داشت و بارها مادرم را با آن تهدید کرده بود که او را می کشد رفتم و آن را برداشتم و از پشت به کمر پدرم فرو کردم و همین باعث شد تا پدرم دستانش را از روی گلوی مادرم بردارد.دختر نوجوان ادامه داد: پدرم روی زمین افتاد و مادرم نجات یافت. بعد از آن با اورژانس تماس گرفتیم تا پدرم زنده بماند اما او به دلیل خونریزی زیاد تسلیم مرگ شد.

تصمیم به جدایی
مادر خانواده نیز گفت: مدتی بود با همسرم دچار اختلاف شده بودم و چندبار با هم نزد روان شناس رفتیم و تصمیم بر آن شد که از هم طلاق بگیریم اما همسرم راضی به جدایی نبود و حتی چند بار با قمه ای که در خانه نگه داشته بود تهدید کرد که اگر بخواهم جدا شوم مرا خواهد کشت.
وی افزود: روز حادثه من بیرون از خانه بودم و شوهرم وقتی به خانه آمد فکر کرده بود که من برای همیشه از خانه رفته ام به همین دلیل با دخترم درگیر شد و زمانی که من وارد خانه شدم به سمت من حمله کرد و با دستانش قصد خفه کردن مرا داشت که دخترم به سراغ قمه داخل خانه رفت و در حالی که من با مرگ دست و پنجه نرم می کردم ناگهان متوجه شدم شوهرم دست از روی گردنم برداشت.
زن جوان ادامه داد: وقتی به خودم آمدم دیدم دخترم قمه را در کمر پدرش فرو کرده که به سرعت با اورژانس تماس گرفتیم اما وقتی تیم پزشکی در محل حاضر شد شوهرم به کام مرگ فرو رفته بود.
این زن گفت: ابتدا من قتل را گردن گرفتم تا دخترم در این سن پایش به زندان باز نشود اما دخترانم به حمایت از من هر یک قتل را به عهده گرفتند تا این که دختر بزرگم واقعیت را گفت و دیگر نتوانستیم راز این جنایت را پنهان کنیم.
بنا بر این گزارش، پرونده دختر نوجوان با توجه به سن 17 سال برای تحقیقات بیشتر به دادسرای اطفال ارجاع شد. شایان ذکر  است بررسی های تکمیلی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

تحلیل کارشناس
چرا طلاق!
دکتر قربانعلی ابراهیمی جامعه شناس و استاد دانشگاه
بسیاری از زوج‌ها به‌ اشتباه تصور می‌کنند در بسیاری از گره های کور زندگی باید همدیگر را تحمل کنند و منتظر می مانند تا  احساسات‌شان به هم کاملا سرد شود، یعنی موعد زندگی مشترک‌شان به پایان برسد اما  این نخستین اشتباه آن هاست .همان‌طور که برای آغاز زندگی مشترک باید به بلوغ فکری و پختگی رسید، برای طلاق نیز باید از لحاظ روحی و روانی آمادگی پیدا کرد . درست است که اقدام به طلاق بدون آمادگیِ مواجهه با پیامدهای آن، موجب بروز جدایی‌های زودهنگام و نسنجیده می‌شود که زندگی دو طرف را سال ها تحت‌الشعاع قرار خواهد داد اما گاهی فرار از طلاق به دلایل مختلف اجتماعی و فامیلی باعث خسارت های جبران ناپذیری می شود که در این پرونده شاهد آن بودیم. این درحالی اتفاق افتاده که روان شناس هم درباره زندگی این زن و مرد به این نتیجه رسیده بود که طلاق تنها راه چاره است. تصمیم گیری برای طلاق از جمله مهم‌ترین تصمیمات زندگی است که می‌تواند پیامدهای چندساله یا مادام‌العمر به همراه داشته باشد. متأسفانه در بسیاری موارد، این تصمیم سرنوشت‌ساز با سهل‌انگاری و بدون ارزیابی موقعیت گرفته می‌شود، درحالی که خودِ طلاق یک فرایند است .
چنان چه زوجین هردو درباره این موضوع به توافق برسند و برای طلاق آمادگی داشته باشند، این فرایند سریع‌تر و راحت‌تر طی خواهد شد و همچنین از آسیب های روحی و حتی مالی که معمولا درنتیجه‌ طلاق‌های پرکشمکش بروز می‌کند،جلوگیری می‌شوداما زوج‌هایی که با شتاب تصمیم به طلاق می گیرند، فرصت کافی برای ارزیابی احساسات، افکار و گزینه‌های پیش‌ِرو را ندارند. به همین دلیل در مواجهه با احساساتِ ناشی از جدایی، پیچیدگی‌های قانونی طلاق و تصمیمات سرنوشت‌سازی که باید در این مسیر بگیرند، احساس ناتوانی می‌کنند .
خیلی اوقات، زوج‌هایی که عجولانه تصمیم به طلاق می‌گیرند، حتی نمی‌توانند بر سر موضوعاتی که با یکدیگر توافق می‌کنند، پابرجا بمانند و به‌دنبال هر توافق موقتی و ناپایدار، فقط مشکلات‌شان عوض می‌شود، اما هیچ مشکلی به راه‌حل قطعی و پایدار نمی‌رسد . دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از پرونده‌های طلاق، با این که در ابتدا تصور می‌شد خیلی زود به نتیجه می‌رسد، سال‌ها در پیچ‌وخم‌های قانونی به طول می انجامد.
از این رو طلاق را باید از دو جنبه ارزیابی کرد یکی این که گاهی در اقدام به آن تعجیل   داشت. در این مسیر مشاوره ها و روان شناس ها بهترین تکیه گاه تصمیم گیری هستند و گاهی نیز باید درباره طلاق آهسته گام برداشت تا شاید روزنه ای برای خوشبختی زیر یک سقف مانده باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها