کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دیپلماسی نظامی ایران و پاکستان در تهران


کد خبر : ۶۶۴۴۲چهارشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵:۱۲۴۸۲ بازدید

در ادامه دیپلماسی دفاعی کشورمان با کشورهای دوست و به ویژه همسایه، روز دوشنبه ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان ...

هادی محمدی – در ادامه دیپلماسی دفاعی کشورمان با کشورهای دوست و به ویژه همسایه، روز دوشنبه ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان در راس هیئتی نظامی و در پاسخ به دیدار سال قبل سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان سفر سه روزه ای را به تهران آغاز کرد و دیدارها و گفت و گوهایی نیز با مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری ایران داشت؛ دیدارهایی که با توجه به تحولات و شرایط منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و در ارتقای سطح همکاری‌های دفاعی- امنیتی دو کشور موثر خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان دردیدار با فرمانده ارتش پاکستان با تأکید بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه ایران و پاکستان؛ حضور فرمانده ارتش پاکستان در تهران و ملاقات با سردار باقری و مقامات نظامی ایران را به معنای استحکام فوق‌العاده روابط دو کشور دانست.

 ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان هم  تاکید کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت تاثیر قرار دهد.  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با این مقام ارشد نظامی پاکستان تصریح کرد: رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران تقویت روابط و همکاری هر چه بیشتر با کشورهای منطقه به ویژه با همسایگان بوده است و در این زمینه پاکستان جایگاه ویژه‌ای دارد. در این دیدار ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان خاطرنشان کرد: ارتش پاکستان مصمم است با رصد مستمر و همه جانبه مرزهای مشترک با هرگونه شرارت و ناامنی در این مناطق قاطعانه برخورد کند. قمر جاوید باجوا همچنین با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. سرلشکر موسوی در این دیدار گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان تعامل و همکاری های زیادی در زمینه تبادل آموزشی و اعزام دانشجو داشته و دارند. فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار  با استقبال از همکاری های دو جانبه گفت: آماده ارتقای همکاری ها در همه حوزه‌ها هستیم.  نخستین دیدار فرمانده ارتش پاکستان در بدو ورود به تهران با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران صورت گرفت. برقراری امنیت در مرزها و جلوگیری از تحرکات گروه‌های تروریستی و ورود غیرقانونی، ایجاد مرزهای فعال اقتصادی و تبادلات مرزی، همگرایی درخصوص مسائل جهان اسلام و توسعه همکاری‌های مشترک از جمله محورهایی بود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.
سردار قدیر نظامی رئیس امور بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت و گوی اختصاصی با خراسان درخصوص سفر  ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان با بیان این که این سفر در پاسخ به دیدار سال گذشته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان از پاکستان صورت گرفته است، افزود : در سه سال اخیر روابط و رفت و آمدهای نظامی میان تهران و اسلام آباد به ملاقات هایی منظم و برنامه ریزی شده تبدیل شده است که از سطوح کارشناسی تا عالی انجام می شود. سردار نظامی با بیان این که این ارتباطات و تعاملات در سطح تاکتیکی و راهبردی تاثیر قابل توجهی دارد ، افزود : از زمان افزایش این ارتباطات امنیت مرزهای دو  کشور بیشتر شده و اقدامات امنیتی دو طرف در مرزهای مشترک توسعه یافته است. همچنین فرماندهان و مقامات نظامی طرفین در سطوح تاکتیکی دایم در تماس هستند و مسائل را به صورت مستمر مورد مشورت و هماهنگی قرار می دهند  . وی افزود: در زمینه آموزش نیروها و همکاری در حوزه صنعت دفاعی نیز  بحث های خوبی انجام شد .



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها