کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاکسی‌های آنلاین به خیابان برگشتند


کد خبر : ۶۶۳۷۲دوشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۴۹۲۰۹۱۵ بازدید

اسنپ به وضع عادی برگشت اما تپسی همچنان در پذیرش درخواست مسافران مردد است. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که ماکسیم ...
تاکسی‌های آنلاین به خیابان برگشتندتاکسی‌های آنلاین به خیابان برگشتند

شهروند| اسنپ به وضع عادی برگشت اما تپسی همچنان در پذیرش درخواست مسافران مردد است. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که ماکسیم هم به «شهروند» اعلام کرده که برای پذیرش درخواست مسافران خود وضع عادی دارد و تنها به دلیل اختلال‌های اینترنتی مسافران خود را به صورت تلفنی پذیرش می‌کند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که بعد از هیجان‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین شنیده شد که تاکسی‌های اینترنتی در پذیرش درخواست مسافران خود تردید داشته یا رانندگان برای جابه‌جایی در برخی مسافت‌ها قیمت‌های بالایی به مسافران داده‌اند. البته همزمانی افزایش قیمت بنزین و بارش برف مسافران را درباره افزایش کرایه تاکسی‌های آنلاین با ابهام مواجه کرده بود. دیروز اما تاکسی‌های آنلاین با قیمت‌های قبلی مسافران خود را پذیرش کردند.

امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره سهمیه تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرده است به همه رانندگان مورد تأیید از سوی شرکت‌های معتبر که دارای مجوز از وزارت صمت یا شهرداری‌ها بوده و مورد تأیید وزارت کشور هستند، سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.

او توضیح داده است: «رانندگان تاکسی‌های آنلاین درصورتی که در ماه بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، به آنها در ابتدای ماه بعد، اعتبار سهمیه معادل اختلاف قیمت سوخت آزاد و یارانه‌ای پیمایش، تخصیص داده می‌شود.»

با وجود این، برخی رانندگان تهرانی تاکسی‌های آنلاین می‌گویند که شرایط تخصیص سهمیه بنزین به آنها دشوار است و با این حساب احتمالا رانندگانی که به صورت نیمه‌وقت یا پاره‌وقت با تاکسی‌های آنلاین کار می‌کنند، شغل خود را از دست می‌دهند. 

رضا الفت‌نسب، عضو هیأت‌مدیره کسب‌وکار‌های اینترنتی  در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «تعرفه بنزین تاکسی‌های آنلاین مشخص شده است، اگرچه چنین شرایطی کار را برای تاکسی‌های آنلاین فعال در پایتخت سخت می‌کند، اما کار را برای تاکسی‌های آنلاین در شهرستان‌ها آسان می‌کند، چراکه در شهر‌های کوچک  ترافیک و مشکلاتی که در شهر‌های بزرگ هست، وجود ندارد اما تاکسی‌های تهران به دلیل اتلاف سوخت‌شان در ترافیک بیشتر متضرر می‌شوند.»  او در ادامه توضیح می‌دهد: «درنظرگرفتن سقف ٣٠٠ لیتر برای تاکسی‌های آنلاین بالاترین حدی بوده که امکان اختصاص آن وجود داشته است. البته جالب است بدانید سهمیه‌بندی بنزین برای این تاکسی‌ها به صورت پیمایشی است که این موضوع می‌تواند مانع از فساد شود، زیرا با این اتفاق مشخص می‌شود که  این تاکسی‌ها سفری داشته‌اند یا نه! اگر داشته‌اند، چقدر بوده و به چه میزان سهمیه بنزین به آنها تعلق می‌گیرد.»

اسنپ به حالت اول برگشت اما تپسی نه

اعلام‌نکردن میزان سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مشکلاتی را هم برای مردم و هم برای شاغلان در این عرصه به ‌وجود آورده، به‌طوری که طبق گزارش‌های مردمی در روز گذشته، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی تقریبا ممکن نبود، اما شرکت اسنپ در اطلاعیه به کاربران خود اعلام کرد: «اسنپ در خدمت شماست؛ از همین حالا می‌توانید مانند گذشته درخواست سفر دهید.» اما به نظر می‌رسد  تاکسی‌های اینترنتی دیگری مانند تپسی همچنان سرویس نمی‌دهند. دراین میان برای تاکسی‌های بین‌شهری هم سهمیه ٩٠٠لیتری درنظر گرفته شده است.

این خبری است که روز گذشته  عبدالهاشم  حسن‌نیا، معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرده و بر افزایش نیافتن قیمت تأکید داشته است. رئیس سازمان  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: «حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌شهری حدود ٣٠‌هزار دستگاه سواری در این بخش در سراسر کشور وجود دارد و در گام اول برای حمایت از فعالان این بخش مصرف سوخت براساس کارکرد برای آنها درنظر گرفته شده است که ٧٥٠ لیتر بنزین و با نرخ ١٥٠٠ تومان است.» او یادآور شد: «هیچ‌گونه افزایش قیمت در حمل‌ونقل مسافری بخش عمومی کشور وجود ندارد.» همچنین به گفته حسن‌نیا، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کرایه‌ها ندارد و به‌ صورت مستمر عملکرد ناوگان بخش اتوبوسی و سواری را رصد و به‌شدت با تخلف‌های احتمالی برخورد خواهد کرد.

سهمیه بنزین تاکسی‌های درون‌‌شهری، برون‌شهری

امیر وکیل‌زاده  هم از اختصاص سهمیه بنزین برای تاکسی‌های درون‌شهری و برون‌شهری گفته و در رابطه با آن توضیح داده است: «مطابق بسته مصوب سهمیه بنزین برای ناوگان آژانس شهری (تاکسی تلفنی) برای آن دسته از خودروهایی که تاکنون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان شهرداری‌های کشور ساماندهی شده‌اند، به میزان ۲۰۰ لیتر برای خودروهای تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز تعیین شده است. این سهمیه طی دوماه آینده در پایان هرماه به صورت اعتباری پس از معرفی کارت، در کارت بانکی رانندگان شارژ می‌شود.»

وکیل‌زاده درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های بین‌شهری هم اعلام کرد: «سهمیه سوخت ماهانه ۷۵۰ لیتر برای خودروهای تک‌سوز و ۴۵۰ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز به فهرست اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تخصیص داده می‌شود، که این سهمیه با احتساب یک هفته پایانی آبان‌ماه توسط شرکت ملی پخش در کارت‌های سوخت خودروها اعمال خواهد شد. سازمان راهداری موظف شده است ظرف دوماه سامانه پایش را برای این خودروها راه‌اندازی کند.» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره سهمیه تاکسی‌های ون‌شهری گفت: «سهمیه این ناوگان به میزان ۶۰۰ لیتر در ماه پس از دریافت اطلاعات از وزارت کشور و صدور کارت جدید سوخت اعمال خواهد شد.» او ادامه داد: «از ابتدای آذرماه ۱۳۹۸ سهمیه تاکسی‌های دوگانه‌سوز به ۲۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها