کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از رانت متنفرم


کد خبر : ۶۶۳۷شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴:۳۲۲۱۳۶ بازدید

وزیر نفت با بیان اینکه از رانت و رانت‌دهی به شدت متنفرم، گفت: درست نیست افراد به چیزی که حقشان نیست از طریق نفت دست پیدا کنند.

 وزیر نفت با بیان اینکه از رانت و رانت‌دهی به شدت متنفرم، گفت: درست نیست افراد به چیزی که حقشان نیست از طریق نفت دست پیدا کنند. بیژن زنگنه در ششمین جشنواره روابط عمومی‌های صنعت نفت به فراخوان طرح فراگیر سیراف اشاره و اظهار کرد: همه باید بتوانند در طرح‌ها شرکت کنند و براساس صلاحیت انتخاب شوند. وی همچنین بر رعایت انضباط و نظم تاکید کرد و گفت: انضباط مالی و اداری در سازمان‌ها بسیار اهمیت دارد. زنگنه با بیان اینکه به بهانه وجود شرایط سخت نمی‌توان مقررات را نادیده گرفت و آن را دور زد، گفت: دورزدن مقررات زمینه را برای فساد مهیا و راه را برای مفسدان باز می‌کند. او ادامه داد: برداشتن مقررات همانند برداشتن ستون‌های یک بناست که باعث می‌شود تمام ساختمان بر سر ساکنان آن آوار شود. 

 نوک حمله تحریم‌ها به سمت صنعت نفت

وزیرنفت همچنین با اشاره به اینکه نوک حمله تحریم‌ها به سمت صنعت نفت است، گفت: کشورهای غربی و آمریکا خواسته‌اند با تحریم صنعت نفت کشور را دچار مشکل کنند اما همچنان به سمت هدف‌هایمان پیش می‌رویم. وی افزود: صنعت نفت تا حدودی توانسته است از شرایط تحریم فاصله بگیرد و روزبه‌روز در جهت اهداف این صنعت کارهایش را پیش ببرد. زنگنه با یادآوری اینکه به نخستین وعده به نمایندگان مجلس در مورد سپردن اداره نفت به نفتی‌ها عمل کرده‌ام افزود: هم‌اکنون تنش و بی‌ثباتی از صنعت نفت رخت بربسته و مدیران و کارکنان نفت در محیط با تدبیر و امیدوارانه به جلو حرکت می‌کنند. وی اقتصاد مقاومتی را راهبرد اساسی برای کشور و مجموعه صنعت نفت دانست و گفت: وزارت نفت پیگیر راهبردهای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف آن است. زنگنه افزود: خروج غیرتورمی از رکود نیز در راستای اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه نفت نقش پیشران و محرک دارد. 

 اتمام گازرسانی به شهرها و روستاها تا سه سال آینده

وی ادامه داد: وزارت نفت علاوه بر طرح‌های مهمی از جمله توسعه پارس جنوبی، توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها را تا سه سال آینده در دستور کار قرار داده است. وزیر نفت افزود: با گازرسانی به شهرها و روستاها، اشتغالزایی ایجاد می‌شود و در خروج از رکود به دولت کمک می‌کند. وی با بیان این که با گازرسانی به این شهرها و روستاها ٩ هزار میلیارد تومان کار در کشور ایجاد می‌شود، تاکید کرد: اعتبارهایی که در این حوزه هزینه می‌شود با صرفه جویی در مصرف فرآورده قابل برگشت است. به گفته وزیر نفت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسته خروج از رکود از مهمترین برنامه دولت یازدهم است و با تحقق آنها بیکاری که از مهم‌ترین مطالبات مردم است کاهش می‌یابد. زنگنه با بیان اینکه باید تلاش کنیم که روحیه آسیب‌دیده کارکنان صنعت نفت را بازسازی کنیم، گفت: باید فضای تدبیر را در صنعت نفت حاکم کنیم و از شان و منزلت کارکنان صنعت نفت دفاع کنیم. 

 30متقاضی در طرح سیراف صاحب صلاحیت شدند

وزیر نفت در این همایش درباره طرح فراگیر پالایشی سیراف گفت: برندگان این پروژه که فراخوان عمومی آن از سه ماه پیش آغاز شد، این ماه مشخص می‌شود. زنگنه با بیان اینکه از بین حدود 60 شرکت‌کننده 30 متقاضی صاحب صلاحیت شناخته شده‌اند،افزود: این تعداد در حال بررسی نهایی هستند و تا پایان این ماه هشت متقاضی به‌عنوان سرمایه‌گذار این طرح معرفی خواهند شد. وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف روابط عمومی‌های یک سازمان اشاره و تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دقیق، بدون اغراق و بزرگ‌نمایی از مهم‌ترین وظایف یک روابط عمومی موفق است. زنگنه گفت: آن چنان راست بگویید که بتوانید از گفته‌های خود دفاع کنید زیرا شفاف‌سازی نیز به همین میزان اهمیت دارد. وزیر نفت افزود: دستگاهی که پنهان‌کاری داشته باشد احتمال فساد در آن زیاد است. 

 تعامل سازنده با رسانه‌ها

وزیر نفت با اشاره به اینکه تملق و توهم باید از روابط عمومی‌ها برداشته و اشکالات با صراحت بیان شود، افزود: روابط عمومی موفق آن نیست که پول زیاد خرج کند بلکه باید در تعامل خوبی با خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و صدا و سیما باشد. وی با بیان اینکه دادن رپرتاژ مناسب نیست و دادن اینگونه گزارش‌ها برای دستگاه‌هایی است که به بن‌بست رسیده‌اند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید سعی کنند اعتماد مردم را در مناطق عملیاتی جلب و ارتباط خوبی با آنها برقرار کنند. به گفته زنگنه، رضایت شغلی، تلطیف محیط کار و فراهم‌کردن فضای مناسب برای کسانی که در محیط سخت، کار می‌کنند از وظایف روابط عمومی‌هاست. وزیر نفت با بیان این که در یکسال گذشته فضای کار تغییر کرده و امید در صنعت نفت زنده شده است، افزود: باید این فضای امید پایدار باشد و خردجمعی در صنعت نفت لحاظ شود زیرا همه ما آدم‌های متوسطی هستیم و نیازی به قهرمان نداریم و باید با همکاری هم کارها را به خوبی جلو ببریم. 

 روابط عمومی تخصصی شود

بیژن زنگنه در ادامه با اشاره به این که آموزش حرفه‌ای باید در سطح روابط عمومی داده شود، گفت: آموزش در سطح روابط عمومی‌ها نباید نظری باشد بلکه باید تخصصی و حرفه‌ای پیگیری شود. وی با بیان اینکه تعامل روابط عمومی‌های صنعت نفت در حال حاضر با کل کشور است، اظهار کرد: ظرف سه سال آینده ٩٧ درصد جمعیت ایران از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و این یعنی اینکه شرکت ملی گاز با ٩٧ درصد مردم ایران باید تعامل و ارتباط مناسبی برقرار کند. به گفته وزیر نفت، نحوه تعامل وزارت نفت با مردم باید همانند اداره گذرنامه، شماره‌گذاری و نظام وظیفه طبق اصول، قاعده و نظم و ترتیب باشد و همه چیز منظم و مرتب باشد. وزیر نفت با تاکید بر تخصصی‌بودن روابط عمومی‌های صنعت نفت گفت: رئیس روابط عمومی باید دارای تخصص باشد و اینگونه نباشد که یک فرد غیرمتخصص رئیس یک روابط عمومی باشد. 

 ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری دریایی فاز ۲۲ پارس جنوبی

در همین حال از پارس جنوبی نیز خبر می‌رسد تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از مسیر ۱۱۰ کیلومتری لوله‌‌گذاری دریایی فاز ۲۲ انجام شده و برنامه‌ریزی شده است که تا ۱۸ شهریور ماه ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز به اتمام برسد، همچنین عملیات شورپول فاز ۲۳ پارس جنوبی نیز تکمیل شده است. به گزارش تسنیم ازعسلویه، طرح توسعه فازهای سه گانه 22، 23 و 24 میدان پارس‌جنوبی به‌منظور افزایش تولید از مخزن این میدان مشترک، به حجم روزانه 56/6 میلیون مترمکعب گاز ترش، در سال 1389 به کنسرسیومی با مشارکت «شرکت پتروسینا آریا» و «شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)» واگذار شد. برنامه‌ریزی‌ها مبنی بر این بود که پیش از سال 93، عملیات شورپول و عملیات لوله‌گذاری فاز 22 و 23 آغاز شود اما به دلیل عدم موفقیت شرکت صدرا (پیمانکار لوله‌گذاری این فازها)، پیمانکاری لوله‌گذاری فاز 22 و عملیات شورپول فاز 23 به شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران سپرده شد.  از این‌رو اجرای دو خط لوله 32 اینچی انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی جمعاً به طول 210 کیلومتر به همراه دو رشته خط 4/5 اینچ تزریق MEG از سوی این شرکت آغاز شد. ششم تیرماه سال جاری، عملیات کشش خط لوله از دریا به خشکی (شورپول) فاز 22 میدان گازی پارس جنوبی با بهره‌گیری از شناور «سی مستر» با موفقیت به پایان رسید و با اتمام این عملیات، 110 کیلومتر لوله‌گذاری فاز 22 از ساحل عسلویه تا جکت نصب شده در فاز 22 آغاز شد. محمد فرخ فوقانی، یکی از مهندسان اجرایی تأسیسات دریایی در عملیات لوله‌گذاری فاز 22 در خصوص این عملیات گفت: از هفته ابتدایی تیرماه، لوله‌گذاری دریایی 110 کیلومتری فاز 22 پارس جنوبی آغاز شده و در میانه هفته آینده (18 شهریور) این عملیات با رسیدن خطوط لوله بستر دریا به جکت فاز 22 به اتمام می‌رسد. وی افزود: تا امروز در 100 کیلومتر از این مسیر، لوله‌گذاری خط لوله 32 اینچ و خط لوله 4/5اینچ به طور همزمان و به موازات هم، انجام شده است. محمدصادق کفایت، یکی دیگر از مهندسان تأسیسات دریایی در جمع خبرنگاران روی شناور C-Master اظهار داشت: زمان راه‌اندازی فاز 22 هنوز مشخص نشده، چرا که با اتمام عملیات نصب سکوی این فاز، باید عملیات راه اندازی سکو و اتصال لوله‌های نصب شده انجام شود. وی افزود: شناور C-master در مسیر لوله‌گذاری فاز 22 به طور متوسط روزانه 2 کیلومتر لوله‌گذاری می‌کند و در همین فاز رکورد لوله‌گذاری دریایی 2/4 کیلومتر در روز را هم داشته‌ است. به گفته وی، شناور C-Master تاکنون در مجموع حدود 2 هزار کیلومتر در پارس جنوبی لوله‌گذاری کرده است. عملیات شورپول فاز 23 پارس جنوبی نیز به پیمانکاری IOEC به اتمام رسیده است. 

 بهره‌برداری از 6 پالایشگاه در عسلویه

پیرو سخنان وزیر نفت در خصوص گازرسانی به روستاها روز پنجشنبه علی مروی در جلسه مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در محل اداره‌کل دیوان محاسبات، اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس با زنگنه، وزیر نفت جلسات متعددی در مورد نامه ابلاغی به منظور گازرسانی به روستاها داشته است. وی افزود: گازرسانی به روستاهای فاقد گاز و پوشش کامل آنان، در قالبی غیر از این طرح، سالیان سال طول می‌کشد در حالیکه زنگنه در این برنامه ارائه داده شده، فقط سه سال زمان را برای اتمام گازرسانی به روستاها پیش‌بینی کرده است. به گزارش  فارس از مشهد، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستاها در این برنامه اولویت‌بندی شدند، گفت: در این طرح، روستاها اولویت‌بندی شده و اولویت با روستاهای بالای 20 خانوار به همراه هزینه هر انشعاب زیر 6 میلیون تومان است. مروی یادآور شد: پس از گازرسانی روستاهای اولویت‌دار، پیگیری‌ها را برای گازرسانی روستاهای فاقد شرایط انجام می‌دهیم، هزینه انشعاب گاز در برخی روستاها تا 25 میلیون تومان بوده و لذا باید از طریق دیگر بحث سوخت‌رسانی را به روستاهایی با چنین شرایطی پیگیری کنیم. وی تاکید کرد: تا پایان امسال به منظور تامین گاز، شش پالایشگاه در عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دیگر مسائل مهم توجه به پدافند غیرعامل بوده که امری ضروری به شمار می‌رود. 

 اخذ قیمت واقعی گاز از صاحبان حوزه صنعت و اقتصاد

همچنین‌هاشم بنی‌هاشمی در این جلسه اظهار کرد: مسئله مهم در حوزه گاز خراسان‌ رضوی این است که مشخص کنیم 96 درصدی که در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند دقیقا در چه حوزه‌هایی قرار دارد. وی افزود: باید این مسئله مشخص شود که این 96 درصد برخورداری از گاز چه میزان در اختیار مصارف خانگی و چه میزان در اختیار حوزه صنایع و فعالان اقتصادی است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید روشی اتخاذ کرد که جنبه‌های اقتصادی این 96 درصد گاز استان مشخص و مبین شود چراکه نحوه گازرسانی و هزینه‌های دریافتی به حوزه‌های صنایع باید متفاوت از مصارف خانگی باشد. بنی‌هاشمی با بیان اینکه از حوزه صنایع باید قیمت واقعی گاز اخذ شود، گفت: باید گاز را در ازای قیمت واقعی آن به حوزه صنایع و فعالان اقتصادی داده یا درصد کمتری از یارانه را به آنها اختصاص دهیم. 

 طرح «کارت سهمیا»منتفی نشده است

از سوی دیگر نصرت‌ا... سیفی مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره اینکه آیا طرح کارت سهمیا - کارت اعتبار انرژی – منتفی شده است؟ گفت: این طور نیست؛ اتفاقاً پژوهشکده اقتصاد انرژی  که زیر نظر دکتر نیلی است -دو هفته پیش همایشی باحضور  نمایندگان مجلس، مدیران مناطق آزاد و اساتید دانشگاه برگزار کرد که در همین زمینه مباحث مهمی مطرح شد. به گزارش تسنیم وی با اظهار اینکه مطالعه روی طرح کارت سهمیا با هدف جایگزین‌‌‌شدن با یارانه نقدی همچنان ادامه دارد گفت: این طرح می‌تواند یک جهش ایجاد کند البته این امر بستگی به نتایج و خروجی مطالعات دارد. مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تأکید کرد: طرح کارت سهمیا از سوی دولت و وزارت نفت ارائه نشده و مربوط به اتاق بازرگانی ایران است. سیفی درباره اینکه برخی از شرکت‌های مرتبط با این موضوع مانند شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرده‌اند تاکنون نظر و پیشنهادی در این زمینه از آنها دریافت نشده است گفت: البته این طرح هم‌اکنون در حال انجام مطالعات اولیه است اما در همین حد هم به طور رسمی و غیررسمی از نظرات شرکت‌های  مرتبط استفاده شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها