کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یارانه نقدی خانوارها تا 205 هزار تومان افزایش می‌یابد


کد خبر : ۶۶۲۸۴جمعه، ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵:۵۰۴۸۱۵۸ بازدید

رئیس سازمان بر نامه و بودجه گفت: دولت به خانوارهای از یک نفر تا 5 نفر، به میزان 55 تا حداکثر 205 هزار تومان کمک معیشتی پرداخت خواهد کرد.

محمد باقر نوبخت پس از اعلام قیمت‌های جدید بنزین، اظهارداشت: همانطور که در سال‌های اخیر با افزایش مصرف بنزین کارشناسان اظهار می‌کردند که در صورتی که سهمیه‌بندی شود و اصلاح قیمتی صورت نگیرد، مصرف بنزین کاهش خواهد یافت، اما با توجه به اینکه دولت در 6 سال گذشته فقط دو بار قیمت‌ها را اصلاح کرده‌ بود، عمدتا درآمدها به سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شد.

وی افزود: این بار آقای رئیس جمهور تاکید کردند اگر قرار است قیمت‌ها اصلاح شود، همه منابع به خود مردم پرداخت شود و از این جهت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شد 100 درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه‌بندی به صورت حمایت معیشتی به خانوارهای مورد نظر توزیع می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بیش از 18 میلیون خانوار از این کمک معیشتی بهره‌مند می‌شوند، گفت: همه منابع حاصل از این برنامه را در حسابی با همین عنوان نزد خزانه‌داری واریز می‌شود و وزارت رفاه هم موظف شد لیست خانوارهایی که در مجموعه 18 میلیون خانوار قرار می‌گیرند را آماده کند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه موظف شد عینا همه منابع را بین خانوارها،‌ خانوارهای یک نفره تا 5 نفره، 55 هزار تومان تا 205 هزار تومان (برای خانوار 5 نفره) در هر ماه پرداخت کند.

نوبخت تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در ماه سه پرداخت دارد. پرداخت اول حقوق و دستمزد و پرداخت‌های عمرانی است و یک پرداخت هم یارانه نقدی است که بیست و ششم هر ماه پرداخت می‌کند و یک پرداختی هم بابت حمایت معیشتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حداکثر یک هفته تا 10 روز آینده همه وجوه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص خانوارهای متقاضی دریافت یارانه،‌ اظهارداشت: وزارت رفاه موظف شد هر کسی که خودش را متقاضی دریافت یارانه می‌کند را بررسی کند و آنهایی که مشمول پرداخت می‌شود، مبنای دریافت یارانه‌ آنها از زمانی اجرای این طرح است.

بنا بر اعلام دولت، افزایش یارانه برای خانوارهای 1 نفره 55 هزار تومان، برای خانوارهای 2 نفره 103 هزار تومان، خانوارهای 3 نفره 138 هزار تومان،‌ خانوارهای 4 نفره 172 هزار تومان و خانوارهای 5 نفره و بیشتر 205 هزار تومان خواهد بود.

فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها