کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چالش فولکس واگن با هزینه نجومی توسعه فناوری خودران


کد خبر : ۶۶۲۳۶چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۱۹۲۰۸۹ بازدید

با وجود آن‌که توسعه فناوری‌های مرتبط با سیستم‌های خودران، در ابتدا جذاب و منحصر به فرد به نظر می‌رسید، اما به تدریج بعد منفی تحقیق و ...
چالش فولکس واگن با هزینه نجومی توسعه فناوری خودرانچالش فولکس واگن با هزینه نجومی توسعه فناوری خودران

با وجود آن‌که توسعه فناوری‌های مرتبط با سیستم‌های خودران، در ابتدا جذاب و منحصر به فرد به نظر می‌رسید، اما به تدریج بعد منفی تحقیق و توسعه بر روی این فناوری‌ها، یعنی هزینه زیاد، گریبان‌گیر خودروسازان شده است. به تازگی فولکس واگن اعلام کرد به دنبال یک شریک برای کار بر روی توسعه سیستم‌های خودران و به اشتراک گذاشتن این فناوری با دیگر خودروسازان است، چرا که هزینه توسعه این فناوری‌ها، بسیار بالاست. فناوری‌های مرتبط با رانندگی کاملا خودمختار و تولید خودروهای خودران، آینده حمل و نقل زمین را شکل می‌دهد. به گفته الکساندر هیتزنگر ، یکی از مدیران ارشد فولکس واگن که در بخش توسعه سیستم‌های خودران فعالیت می‌کند، ضمن بیان این خبر، عنوان کرد فناوری خودران فولکس واگن، می‌تواند در آینده نزدیک به رقیبی برای دیگر شرکت‌های حاضر در این حوزه، نظیر وایمو تبدیل شود.

چندی پیش فولکس واگن و فورد بر سر توسعه مشترک پروژه‌ها به توافق رسیده و قرارداد همکاری امضا کردند. حال هیتزنگر می‌گوید قراردادهای مشترک فولکس واگن، تنها محدود به همکاری با فورد نمی‌شوند، بلکه این شرکت در حال همکاری با Argo AI ، شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی است، که به مدیریت بهتر هزینه‌های فولکس واگن، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

هیتزنگر در حاشیه یک نشست مطبوعاتی در هامبورگ، گفت: ما به دنبال موفقیت در عرصه‌های جدیدی هستیم، حرکت رو به جلوی ما ادامه دارد و فاصله زیادی با دیگر رقبا نداریم، ما به عنوان گروه فولکس واگن، یک ابرشرکت بوده و به دنبال رقابت‌های چالش برانگیز هستیم.

بیش از یک دهه است که این شرکت در همکاری با آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا DARPA در ایالات متحده، به توسعه خودروهای خودران مشغول است،‌ اما گستردگی حوزه فعالیت فولکس واگن، که زیرمجموعه‌هایش شامل ۱۲ برند و ۱۲۲ کارخانه خودروسازی در سراسر جهان می‌شوند، به رقبای این شرکت اجازه داد گوی سبقت را از داس متحرک آلمانی بربایند.

الکساندر هیتزنگر، یکی از مهندسان ارشد پورشه بود، و مدتی نیز در اپل فعالیت داشت، که چندسالی می‌شود به استخدام فولکس درآمده است. او در حال حاضر ریاست یک واحد تازه تاسیس به نام فولکس واگن خودمختار بر عهده دارد، که با هدف افزایش کارایی پروژه‌های خودران تشکیل گردیده است. این بخش دفاتری در آلمان، سیلیکون ولی و چین دارد و همواره در پی جذب استعدادهای برتر در زمینه توسعه سیستم‌های خودکار، یا رانندگی هوشمند سطح چهارم است. این سیستم می‌تواند از سال ۲۰۲۵، تجاری شده و در خودروها به کار گرفته شود. در حال حاضر فولکس واگن در حال آزمایش گلف مجهز به فناوری‌های خودران نسل چهارم، در خیابان‌های هامبورگ است. در طی این آزمایشات، پنج نسخه برقی از فولکس واگن گلف که مجهز به فناوری‌های یاد شده، رادارها و حسگرها هستند، در سطح شهر هامبورگ تردد می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها