کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آسمان ایران انتخاب اول ایرلاین‌های دنیا


کد خبر : ۶۶۱۹۱سه شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹:۲۳۴۳۷۱ بازدید

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بسیاری از موارد نصب و تعمیر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را بدون کمک ...
آسمان ایران انتخاب اول ایرلاین‌های دنیاآسمان ایران انتخاب اول ایرلاین‌های دنیا

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بسیاری از موارد نصب و تعمیر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را بدون کمک مستشاران خارجی خود انجام می‌‌دهیم و حتی یک کنترلر و متخصص نگهداری و ناوبری خارجی نداریم.

سعید اکبری در گفت‌و‌گو با فارس با بیان این مطلب اظهار کرد: ما آینده را در گذشته دیده‌ایم و نسل امروزِ جوانان متخصص حوزه هوانوردی، بسیار مصمم‌تر از ما، آماده‌اند که ادامه کار صنعت هوایی را بر عهده بگیرند.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: مطالعه و تلاش مضاعف نیروی انسانی متخصص توانسته است تا اندازه زیادی با تاثیرهای تحریم مقابله کند.

وی گفت: با توجه به اینکه صنعت هواپیمایی یک صنعت فوق تخصصی است و کشورها در این صنعت به شدت به یکدیگر وابسته‌اند، تحریم‌ها تأثیر زیادی در نحوه خدمت‌رسانی همه دست اندرکاران صنعت هوایی از جمله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشته و دارد؛ در عین حال با اینکه ما از نظر فناوری، وابسته به این صنعت هستیم و صنعت هوایی نخستین حوزه مواجه شده با تحریم از زمان انقلاب اسلامی بوده است، ولی با تلاش نیروی انسانی متبحر که در طول سال ها پرورش یافته‌اند، توانسته‌ایم وابستگی‌ها را با مطالعه و تلاشی مضاعف تا حدود زیادی از بین ببریم.

* افزایش تعداد پروازها در شرایط تحریم

اکبری با اذعان بر اینکه تحریم تاثیر منفی زیادی بر صنعت هوایی دارد، افزود: روزهای نخستی که تحریم‌ها اعمال شد، غرب توقع داشت که ظرف چند سال صنعت هوایی ما فلج شود ولی شاهدیم که با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و وارد شدن فشارها و تحریم‌ها نه تنها پروازها به روال عادی انجام می‌شوند و فرودگاه ها تعطیل نشده‌اند بلکه تعداد پروازها افزایش یافته و توانسته ایم آثار منفی تحریم ها را برطرف کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: اکنون با اینکه اغلب کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای دنیا از مستشار در تخصص‌های مختلف و حتی از کنترلرهای خارجی استفاده می‌کنند ما خود بسیاری از موارد نصب و تعمیر تجهیزات نرم افزاری و سخت‌افزاری را بدون کمک مستشاران خارجی انجام می‌دهیم و حتی یک کنترلر و متخصص نگهداری و ناوبری خارجی نداریم و می توان گفت در نگهداری و ارایه سیستم های هوانوردی خودکفا شده‌ایم.

* تحریم‌ها در خدمات‌‌دهی به پروازهای عبوری غیرمؤثر بود

اکبری با تأکید بر اینکه تحریم‌ها تقریباً در ارایه خدمات به پروازهای عبوری بی تأثیر بوده است، گفت: با توجه به تجهیزات سخت افزاری مجهز و داشتن سیستم‌های نظارتی ارتباطی از راه دور و نیز کمک ناوبریِ به‌روز و بهره مندی از بهترین نیروی انسانی و تجربه کافی از شرکت های هواپیمایی مختلف و در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک ما در اتصال شرق و غرب دنیا (آسیا، شمال هند و شرق روسیه به سمت اروپا و برعکس) هنوز هم نه تنها به دلایل امنیتی بلکه به دلیل ایمنی بالا و خدمات مطلوب، شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می دهند که در شرایط اقتصادی برابر از آسمان ایران استفاده کنند.

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ گفت: افزود: در موارد مشابه از جمله در کشور عراق، وارد شدن تحریم‌ها فشار زیادی به صنعت این کشور اعمال کرد ولی همت متخصصان ایرانی موجب شد که ایران بتواند با تحریم‌ها و فشارهای دشمنان مقابله کند تا جایی که متخصصان خارجی متعجب می‌شوند و می پرسند چگونه هنوز سرپا مانده اید؟ و این پرسش مایه افتخار ما است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها