کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع تلویزیون در بازار + اطلاعات جانبی


کد خبر : ۶۶۱۵پنجشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶:۲۶۹۶۰۲ بازدید

شاید شما هم هنگام خرید با این پرسش روبه‌رو شده باشید که نمایشگر LED و LCD چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. LED‌ها برای روشنایی صفحه نمایش ...

جعبه جادویی که زمانی کمد دردار سیاه‌سفیدی بود که ساعت‌های کودکی و جوانی‌مان را صرف آن می‌کردیم امروزه تبدیل به نمایشگر‌های هزار رنگ هزار مدل شده است. نمایشگر‌هایی که در ابتدا اندازه محدود و مشخصی داشتند، ولی در حال حاضر در انواع اندازه‌ها روانه بازار مصرف می‌شوند.

LED یا LCD ؟

شاید شما هم هنگام خرید با این پرسش روبه‌رو شده باشید که نمایشگر LED و LCD چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. LED‌ها برای روشنایی صفحه نمایش خود به جای کریستال مایع که در صفحه نمایش‌های LCD استفاده می‌شود از دیود‌های نورانی استفاده می‌کنند. به این ترتیب ضمن تولید نور بیشتر نسبت به LCD‌ها تصویر را با کیفیت، شفافیت و وضوح بیشتری به بیننده ارائه می‌دهند.

از طرفی LED‌ها میزان مصرف انرژی بسیاری کمتری نسبت به LCD‌ها دارند. همین ویژگی‌ موجب جذابیت بیشتر این محصول شده است.

LED ‌ها، دوستداران محیط زیست

LED‌ها برای نمایش تصویر از دیودهای نوری استفاده می‌کنند که ضمن تولید نور بیشتر و مصرف انرژی کمتر، خطرات بسیار کمی برای محیط زیست دارند. از این‌رو به دوستداران محیط زیست مشهور شده‌اند. این در حالی است که LCD‌ها به علت استفاده از مواد کریستالی مایع برای ارائه‌ی تصویر در صفحه نمایش خود خطرات زیادی برای محیط زیست دارند.

البته همه برند‌های تولید‌کننده لوازم صوتی – تصویری حدود سه تا پنج سال است که به اتفاق هیچ صفحه نمایش LCD‌ تولید نمی‌کند.

پلاسما، محصولی که هنوز پابرجاست

اولین قدم پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ی جعبه جادویی، تولید صفحات پلاسمایی بود. کاربرد این صفحات نمایشگر این‌گونه است که با عبور نور لامپ‌های تصویر از گاز پلاسمای پشت صفحه نمایش، اشعه فرابنفش تولید شده که این امر موجب افزایش کیفیت تصویر می‌شود.

بارزترین ویژگی‌ تلویزیون های پلاسمایی میدان دید بالای این صفحه نمایش است. به این صورت که از فاصله دور و از جهات مختلف تصویر با کیفیت مطلوب قابل رویت است.

سینما را به خانه خود بیاوریم

حال اگر به دنبال تجربه یک هیجان کم‌نظیر میان روزمرگی‌های شهری هستید، خرید یک سینمای خانگی می‌تواند کمک شایانی در این تجربه داشته باشد.

با خرید یک دستگاه تلویزیون در هر سایز و مدل شما دو بلندگوی عمودی خواهید داشت که صدا را از سمت چپ و راست محل قرار گرفتن شما پخش می‌کند.

اما با داشتن یک سینمای خانگی علاوه بر داشتن یک دستگاه پخش خانگی (DVD)، علاوه بر بلندگوهای چپ و راست دو بلندگو برای پخش صدا از جلو و عقب محل قرارگرفتنتان خواهید داشت به این ترتیب هنگام تماشای فیلم و برنامه‌ی مورد علاقه‌تان حس متفاوتی را تجربه می‌کنید.

در جدول زیر قیمت انواع تلویزیون از نوع LCD، LED ،PLASMA و سینمای خانگی آورده شده است. لازم به توضیح است که هر چه سایز تلویزیون بالاتر باشد قیمت آْن نیز افزایش می‌یابد.
 

p4gusg7wcu7to1sbbly5.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها