کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین کلیسای جهان در ارمنستان


کد خبر : ۶۶۰۴۴پنجشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳:۰۶۱۴۹۵ بازدید

بخش عمده جاذبه های گردشگری ارمنستان را کلیسا و بناهای تاریخی آن تشکیل می دهند که در معماری اکثر آن ها نیز سبک ارمنی به چشم می خورد.

بخش عمده جاذبه های گردشگری ارمنستان را کلیسا و بناهای تاریخی آن تشکیل می دهند که در معماری اکثر آن ها نیز سبک ارمنی به چشم می خورد. کلیسای جامع اچمیادزین، از جمله بناهای تاریخی و کهن این مرز و بوم است که در سال 301 الی 303 میلادی به دستور یکی از پادشاهان ارمنستان به نام تریدیتس سوم (Tiridates III) ساخته شده و در نزدیکی کاخ سلطنتی Artashesyan Palace قرار گرفته است.

l61zklyc8rwdjd7xw1w.jpg

کلیسای اچمیادزین یک کلیسای جامع حواری ارمنی می باشد که در شهر واغارشاپات (10 کیلومتری شهر ایروان) واقع شده و امروزه به عنوان یکی از شاهکار های معماری ارمنی شناخته می شود و همچنین از جمله جاذبه های گردشگری تور ارمنستان به شمار می رود. کلیسای اچمیادزین حدود 1700 سال پیش ساخته شده و از آن به عنوان اولین کلیسای جهان در ارمنستان یاد می شود. این بنای تاریخی و ارزشمند در سال 2000 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است.
 

b1mxpyhz4qyjd7fhqpek.jpg

اگر قصد دارید در سفرتان با تور ارمنستان زمینی از این کلیسا دیدن نمایید، باید بگوییم مسیر دسترسی بسیار ساده است. در شهر ایروان و در پایانه Avtokayan آن به طور مرتب اتوبوس هایی تردد می کنند که مسافران می توانند با پرداخت 250 درام که معادل یک دلار آمریکا است، سوار این اتوبوس ها شده و بعد از طی مسافت تقریبا 40 دقیقه ای، به نزدیکی کلیسا برسند.

کلیسای اچمیادزین همه روزه از ساعت 7 صبح تا 9 شب باز بوده و گردشگران ارزانترین تور ارمنستان برای بازدید از آن در این ساعات می توانند به کلیسا مراجعه نمایند.
 

spefomr4rgz1af6yunjc.jpg

همچنین لازم به ذکر است که کلیسای اچمیادزین دارای بخش های متعددی می باشد که هر یک از آن ها در ساعات به خصوصی از روز قابل بازدید هستند. این کلیسا شامل یک موزه جامع، یک موزه قدیمی، یک موزه به نام گنجینه، یک موزه به نام Ruben Sevak و یک کتابخانه است که در ادامه ساعات بازدید هر کدام را شرح می دهیم:

موزه جامع: ۱۰:۳۰ الی ۱۷:۰۰

موزه قدیمی: ۱۰:۳۰ الی ۱۷:۰۰

موزه گنجینه: ۱۱:۰۰ الی ۱۳:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۳۰

موزه Ruben Sevak: 10:30 الی 17:00

کتابخانه: ۱۰:۱۵ الی ۱۹:۰۰



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها