کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت مابه تفاوت خرید آهن ممنوع


کد خبر : ۶۵۸۳۴چهارشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۵۵۲۰۱۱ بازدید

در سال رونق تولید همگان در انتظار اقدام عملیاتی هستند تا بتواند باری از دوش تولید کنندگان برداشته و به رونق مجدد بازار آهن منجر ...

آهن‌پرایس- در سال رونق تولید همگان در انتظار اقدام عملیاتی هستند تا بتواند باری از دوش تولید کنندگان برداشته و به رونق مجدد بازار آهن منجر شود. از این رو در راستای تنظیم بازار محصولات فولادی، نامه ای را صادر و ابلاغ شده است  که با توجه به باز شدن سقف رقابت در معاملات بورس کالا و امکان وجود تفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا با قیمت فروخته شده کالا در قبل و به منظور جلوگیری از رانت در بازار فولاد کشور، خریداران محصولات عرضه شده را موظف کرد تا مابه التفاوت خرید خود از فولادسازان در بازه اعلامی را بر اساس قیمت های کشف شده اولین عرضه محصولات هرنماد در تالار بورس کالا تسویه نمایند و فروشنده باید مابه التفاوت را به حساب بدهکاری مشتریان خود منظور نموده و پیگیر اخذ آن باشند. 

اخذ هرگونه وجه اضافه بعد از خرید قطعی، خلاف مقررات بورس کالا و بازار سرمایه است. همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز در جواب این نامه اعلام کرده است که این موضوع "ماهیت عطف به ماسبق" دارد و جایز نمی باشد به عبارت صحیح تر دریافت مابه‌التفاوت خرید محصولات فولادی، خلاف مقررات است.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی کشور در پایان اذعان داشت که: پیرو دستور جناب آقای رحمانی به معاونت معدنی در خصوص اصلاحِ نامه، با آقای سرقینی مذاکراتی صورت گرفته است که اگر وزیر  دستور نامه کتبی را صادر نماید زودتر عملیاتی می شود. از این رو  زمانی که آقای رحمانی در حضور  معاونان خود در اتاق بازرگانی و اعضای آن دستور اصلاح نامه را می دهند و مورد تشویق افراد حاضر در جلسه قرار می گیرد آنوقت دلیل اتلاف زمان و هزینه اضافه گذاشتن ها از جانب معاونت معدنی که سبب وارد آمد صدماتی به تولیدکنندگان شده است، غیر قابل درک می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها