کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال حذف میلیونی یارانه نقدی پردرآمدها در پایان آبان‌ماه


کد خبر : ۶۵۸۰۲سه شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹:۴۲۶۴۸۷ بازدید

برخی خبرها از آمادگی حذف میلیونی یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد در دوره آبان ماه حکایت دارد.

با الزام دولت به حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت، در ماه های شهریور و مهر مجموعا یک  میلیون و یک صد هزار نفر از افراد متمکن از جمع یارانه بگیران حذف شده‌اند.  گفتنی است، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تبصره 14 قانون بودجه در پایان سال جاری دولت مکلف به حذف سه دهک بالایی درآمدی شده است.

بررسی ها نشان می‌دهد، با حذف 24 میلیون نفر از افراد متمکن در نهایت رقمی نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان در پرداخت یارانه نقدی صرفه جویی صورت می‌گیرد. بر اساس قانون بودجه سالیانه رقمی بیش از 40 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی حدود 75 میلیون ایرانی می‌شود.

همانطور که اشاره شد در 2 دوره اخیر پرداخت یارانه نقدی نزدیک به 1.1 میلیون نفر از جمع یارانه بگیران متوقف شده و دولت برای حذف 23 میلیون نفر باقی مانده نزدیک به 5 ماه فرصت دارد.

در حال حاضر نیز کمتر از 20 روز به دوره پرداخت یارانه نقدی در آبان ماه مانده و هنوز اطلاعات دقیقی از سوی سخنگوی ستاد تبصره 14 قانون بودجه درباره نحوه حذف یارانه افراد پردرآمد در این ماه ارائه نشده و پیگیرهای تسنیم از  ستاد حذف یارانه نیز منجر به نتیجه رسمی نشده است. نکته مهم اینکه بر اساس مصاحبه‌‌های مسئولان، حذف های صورت گرفته درماه های اخیر به صورت پایلوت انجام شده و دولت بایستی به سمت حذف انبوه یارانه نقدی ثروتمندان حرکت کند.

در این بین برخی خبرها از آمادگی حذف میلیونی خانوارهای پردرآمد در دوره آبان ماهِ پرداخت یارانه نقدی حکایت دارد.

گفتنی است، اخیرا اختلاف نظرهای جدی میان سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ستاد تبصره 14 قانون بودجه در خصوص حذف یارانه نقدی جمعیتی نزدیک به 10 هزار نفر ایجاد شده بود که در نهایت با بیانه سازمان هدفمندی مشخص شد قرار نیست یارانه نقدی خانوارهای غیر متمولی که در شهریور ماه به علت ردحساب یارانه آنها قطع شده بود پرداخت شود./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها