کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت آهن ادامه می یابد؟


کد خبر : ۶۵۷۴۱شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۳۴۷۸۵۲ بازدید

رشد بهای میلگرد در بازار داخلی بعد از مدت ها ثبات موضوعی داغ برای بررسی عوامل نهفته در بازار آهن گشته تا شاید کارشناسان بتوانند در ...
افزایش قیمت آهن ادامه می یابد؟افزایش قیمت آهن ادامه می یابد؟

آهن‌پرایس- رشد بهای میلگرد در بازار داخلی بعد از مدت ها ثبات موضوعی داغ برای بررسی عوامل نهفته در بازار آهن گشته تا شاید کارشناسان بتوانند در جستجوهای خود پاسخی برای سوالاتی از جنس تداوم رشد قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی در روزهای آتی بیابند و این معادله چند مجهولی مبهم بازار فولاد را هرچه سریعتر مرتفع کنند. 

از این رو کارشناسان در اولین بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که ساده‌ترین دلیل برای افزایش قیمت‌ها را می‌توان در چند نکته اصلی جست‌وجو کرد؛ رشد قیمت‌ شمش در بورس‌کالا و بازار داخلی، افزایش قیمت‌های جهانی و انتظار برای رشد صادرات به کشور عراق. حال اگر دو داده اصلی یعنی رشد قیمت شمش و افزایش قیمت‌های جهانی ادامه یابد هیچ بعید نیست که بازار میلگرد هم رشد نرخ داشته باشد. البته ضعف تقاضای داخلی را آن‌ هم در روزهای سرد سال که تقاضا به ‌صورت سنتی کاهش می‌یابد  را نیز می بایست بسیار جدی گرفت.

نکته دیگر قیمت میلگرد آجدار در مقایسه با قیمت شمش یا قیمت تیرآهن بوده که بسیار کمتر است که دلیل آن را هم می بایست در بالا بودن حجم تولید و گسترده ‌بودن کارخانه‌های نوردی جست‌وجو کرد که در اغلب استان‌ها وجود دارند و می‌توانند بخشی از نیازهای منطقه خود را تامین کنند. در شرایطی که بهای میلگرد در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان با احتساب دلار آزاد، شاید ارزان‌ترین نرخ باشد اما با این حال اثرپذیری بسیار آن را از نوسان قیمت شمش نباید نادیده گرفت چراکه بخشی از صنعت میلگرد ایران را به بهای شمش و هزینه حمل‌ونقل وابسته شده است. در ادامه می توان به کارخانه‌هایی اشاره داشت که میلگرد تولیدی خود را به‌صورت مستقیم از سنگ‌آهن تولید کرده و قیمت تمام‌شده پایین‌تری دارند. این یعنی نبض تعیین نرخ در دستان این تولیدکنندگان قرار گرفته است که فاصله جغرافیایی این واحدهای تولیدی به صورت سیگنالی بر قیمت تمام‌شده محصول در مقصد می‌افزاید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها