کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پراید و پژو 405 رفتنی نیستند!


کد خبر : ۶۵۶۶۶چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱:۵۳۹۱۸۱ بازدید

چندی پیش مسؤولان نیروی انتظامی اعلام کردند سال آینده دیگر خودروی پراید را شماره گذاری نخواهند کرد. دلیل توقف شماره گذاری پراید نیز ...
پراید و پژو 405 رفتنی نیستند!پراید و پژو 405 رفتنی نیستند!

چندی پیش مسؤولان نیروی انتظامی اعلام کردند سال آینده دیگر خودروی پراید را شماره گذاری نخواهند کرد. دلیل توقف شماره گذاری پراید نیز ناامن بودن آن اعلام شد. چندی بعد هم خبر آمد که قرار است در جلسه شورای عالی استاندارد موضوع توقف تولید پراید و پژو 405 مطرح شود؛ هرچند جلسه شورای عالی استاندارد همچنان برگزار نشده است. وزیر صنعت هم روز گذشته از برنامه وزارتخانه خود برای کنار گذاشتن خودروهای قدیمی همچون پراید و پژو خبر داد.

اما همان طور که پیش بینی می شد گویا این تهدیدهای تکراری علیه خودروسازان، راه به جایی نخواهد برد و تولید پراید و پژو متوقف نشدنی است.

این خبر را احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرده است. او می گوید فقط پراید 131 کنار خواهد رفت و تولید پراید 111، 132 و 151 ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر به گفته نعمت بخش، خودروسازان همچنان زیانده هستند. هرچند قرار بود با تعیین نرخ در حاشیه بازار زیان خودروسازان کاهش یابد و به اصطلاح به نقطه سر به سر و سودآوری برسند، اما آمارها نشان می دهد صنعت خودروسازی نسبت به گذشته نه تنها وضعیت مطلوبی را سپری نمی کند بلکه زیان بیشتری متوجه خودروسازان شده است. آن طور که نعمت بخش می گوید، زیان دو خودروساز بزرگ کشور 20 هزار میلیارد تومان است و همین مقدار هم به قطعه سازان بدهی دارند. وی معتقد است سر نخ مشکل خودروسازان به دولت برمی گردد و طبق قانون وقتی دولت برای یک کالا پایین تر از قیمت تمام شده نرخ گذاری می کند باید به آن بنگاه اقتصادی کمک مالی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها