کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقبگرد اندک قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۶۵۵۵سه شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹:۳۲۱۷۱۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه بار دیگر با کاهش مواجه شد و به کمتر از 1282 دلار در هر اونس رسیده است.

 قیمت طلا برای سومین روز متوالی کاهش یافته و این در شرایطی است که بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش تشدید تنش در روابط روسیه و اوکراین نیز مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده است. قیمت پالادیوم نیز که روز گذشته به بالاترین حد در 13 سال اخیر رسیده بود امروز با کاهش نسبی روبرو شده است.قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1282 دلار رسیده است. قیمت طلا 28 اوت برای لحظاتی به بیش از 1296 دلار رسید و در هفته گذشته نیز برای نخستین بار در 3 هفته اخیر با افزایش روبرو شده بود. 

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش ارزش دلار آمریکا، بهبود وضعیت بخش مسکن این کشور، کاهش تولیدات صنعتی منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته ولی از سوی دیگر تشدید تنش در شرق اوکراین و احتمال اعمال تحریم های جدید اروپا علیه روسیه مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است.

یانگ ژی تحلیلگر ارشد موسسه یونگان فیوچرز تاکید کرد: در شرایطی که اقتصاد آمریکا به سوی رشد و رونق حرکت می کند کاهش رشد و رونق اقتصادی چین و اروپا موجب نوسانات شدید سیاست های پولی می شود. قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش روبرو شده ولی افزایش تقاضای فیزیکی به واسطه تحولات سیاسی مانع از کاهش شدید قیمت آن شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها