کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری بهتر است یا پس انداز؟


کد خبر : ۶۵۵۳۴یکشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۳۱۱۴۱۵۸ بازدید

دکتری کار آفرینی گفت: با در نظر گرفتن نبود ثبات اقتصادی کنونی، پس انداز راه حل مناسبی در مواجهه با نیازهای امروزی نیست و ...
در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری بهتر است یا پس انداز؟در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری بهتر است یا پس انداز؟

دکتری کار آفرینی گفت: با در نظر گرفتن نبود ثبات اقتصادی کنونی، پس انداز راه حل مناسبی در مواجهه با نیازهای امروزی نیست و خانواده ها بهتر است وارد مرحله سرمایه‌گذاری شوند.

محمد ناهیدمحمدی در گفت و گو با ایسنا، شناسایی فرصت ها، کار تیمی و منابع را سه شاخصه اصلی موفقیت در کارآفرینی ذکر و اظهار کرد: در کارآفرینی متعهد بودن و خلاقیت بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: یک کارآفرین موفق باید بتواند ایده های خود را خلاقانه مطرح کند و برای اجرای آن برنامه کاری محرمانه داشته باشد.

این دکتری کارآفرینی عنوان کرد: در کردستان به ویژه برای زنان فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که اگر افراد بتوانند بر اساس علاقه خود منابع و فرصت ها را شناسایی کنند و وارد بازار کار شود، نه تنها نیازی به اخذ تسهیلات از بانک ندارند بلکه می توانند کارفرما نیز باشند.

وی ادامه داد: شاخص های کارآفرینی و فرصت های شغلی زیادی در زمینه گردشگری و واردات و صادرات در استان کردستان وجود دارد و همچنین وجود مرز رسمی در بانه و مریوان نیز از جمله این فرصت ها به شمار می آید، اما متاسفانه این فرصت ها تا کنون نتوانسته زمینه کاهش بیکاری در استان را فراهم کند و حتی شاهد افزایش بیکاری بین فارغ التحصیلان نیز هستیم، این مشکلات گریبانگیر سراسر کشور است، اما در کردستان بیشتر دیده می شود.

این دکتری کار آفرینی اضافه کرد: شاخص بورس امسال در ایران وضعیت مطلوبی داشته و افرادی موفق بودند که پس انداز نکردند و وارد چرخه سرمایه گذاری در بورس شدند، چون ارزش پول کشور نسبت به ارزهای خارجی پایین آمده است مطمئنا پس انداز به ضرر افراد تمام می شود.

محمدی ادامه داد: کار آفرینانی موفق می شوند که دیدگاه مثبت, اعتماد به نفس بالا، حس کمک به هم نوع و صداقت در کار داشته باشند و مهم تر از همه این ها دقت و بحث آموزش است به این صورت که با توجه به علایق خود به دنبال آموزش به صورت آکادمیک یا تجربی توام با چشم انداز بلند مدت داشته باشند.

این دکتری کار آفرینی می گوید: کسی که بخواهد در این زمینه موفق باشد باید عمل گرا باشد، چرا که کار آفرینی امری اکتسابی است نه ذاتی و ژنتیکی.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی امروز، خانواده ها حتما باید وارد سرمایه گذاری شوند بیان کرد: انواع بیکاری شامل ساختاری، اصطکاکی، ادواری و فصلی است که متاسفانه هر چهار نوع بیکاری در استان کردستان مشاهده می شود و لذا در چنین شرایطی، خانواده ها باید خودشان وارد عمل شوند.

محمدی با اشاره به وجود مشکلات دولتی برای ایجاد کارآفرینی عنوان کرد: مشکل اساسی برای گرفتن تسهیلات از بانک ها در استان کردستان بحث ضمانت است و با این وجود که پرونده تشکیل و طرح توجیهی نیز نوشته می شود، اما بانک ها و صندوق ها به دلیل نبود ضامن تسهیلات اعطا نمی کنند و افراد نمی توانند طرح های خود را به اجرا برسانند.

محمد ناهید محمدی به افرادی که وارد شغل دوم می شوند و علاقه‌مندند درآمد بیشتری داشته باشند توصیه می کند تا زمانی که شغل دوم که درآمد بیشتری دارد را به دست نیاوردند شغل اول را ترک نکنند.

وی خاطرنشان کرد: رویدادهای کارآفرینی در بحث آموزش در دانشگاه ها و جهاددانشگاهی تاثیر بسیار مثبتی می تواند داشته باشد حتی پارک علم و فناوری در مواردی می توانند تسهیلات، مبالغی بلاعوض و مشاوره به افراد ارائه دهند.

این دکتری کار آفرینی یادآور شد: ما در بحث اشتغال 17 کارکرد در جامعه داریم که دو مولفه اقتصادی افزایش تولید و دستمزد فرد بر آن تاثیر دارند، افزایش تولید همانند مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک و بزرگ موجب افزایش اشتغال در استان می‌شود و افراد و خانواده ها باید وارد حوزه تولید شوند چون مسئولین هم نمی توانند همه مشکلات اشتغال را حل کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها