کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عملیات سایبری آمریکا علیه ایران در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان


کد خبر : ۶۵۴۹۹پنجشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۱۱۶۴۷ بازدید

خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی به نقل از مقامات آمریکا گزارش داده است که این کشور در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان در ماه گذشته، یک عملیات سایبری مخفیانه را علیه ایران اجرا کرده است.

خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی به نقل از مقامات آمریکا گزارش داده است که این کشور در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان در ماه گذشته، یک عملیات سایبری مخفیانه را علیه ایران اجرا کرده است.

تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در ۱۴ سپتامبر هدف گرفته شد. شورشیان حوثی در یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند، اما آمریکا و عربستان سعودی ایران را مسئول این حمله قلمداد کردند.

دو مقام رسمی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته‌اند عملیات سایبری در اواخر سپتامبر انجام شده است و هدف آن بر توانایی ایران در پخش تبلیغات متمرکز بوده است. یکی از مقامات ایالات متحده گفته است این حمله بخش سخت افزاری را تحت تاثیر قرار داده است. وی توضیحات بیشتری در این رابطه نداده است.

وزارت دفاع آمریکا از توضیح درباره خبر منتشره درباره حمله سایبری خودداری کرده است. یک سخنگوی پنتاگون تنها به این جمله بسنده کرد که «بنا بر رویه جاری و ملاحظات امنیتی ما درباره عملیات، اطلاعات یا برنامه‌ریزی سایبری اظهارنظر نمی‌کنیم.»

در پی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو که باعث قطع ۵ درصد از جریان تولید نفت جهان شد؛ آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و عربستان به طور رسمی ایران را مسئول دانستند، اتهامی که ایران آن را تکذیب کرد.

به نظر می‌رسد دولت دونالد ترامپ با این حمله سایبری احتمالی تلاش داشته است تا با اقدامات به اصطلاح تهاجمی ایران برخورد کند، بدون اینکه درگیر نزاعی گسترده‌تر شود.

ایران در ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا حملات سایبری مشابهی را علیه آمریکا ترتیب دهد. ماه جاری یک گروه هکری که به نظر می‌رسد مرتبط با دولت ایران بوده‌اند تلاش کردند حساب‌های ایمیل مرتبط با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را هک کنند.

در همین راستا و طی ماه‌های اوت و سپتامبر گروهی که شرکت مایکروسافت آنان را «فسفری» می‌خواند ۲۷۰۰ بار تلاش کرد تا حساب مشتریان این شرکت را شناسایی کند و پس از آن به ۲۴۱ حساب نیز حمله کرد.

به گزارش رویترز، گمان می‌رود ایران یکی از بازیگران اصلی در پخش اخبار جعلی است. این خبرگزاری سال گذشته با انتشار نتیجه تحقیقی که انجام داده بود ادعا کرد که ایران با بیش از ۷۰ وبسایت و در راستای منافع حاکمیت برای ۱۵ کشور تبلیغات و مطالب و خبر منتشر می‌کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها