کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ناتوانی بازار آهن در مقابل تحریم‌ها


کد خبر : ۶۵۴۹۳پنجشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۴۷۲۹۰۷ بازدید

تحریم‌ها مانع بزرگی در صنعت فولادسازی کشور تلقی می‌شوند که موجب محدود شدن صادرات فولاد و طرح‌های عمرانی دولت شده اند و هم چنین ...

آهن پرایس: تحریم‌ها مانع بزرگی در صنعت فولادسازی کشور تلقی می‌شوند که موجب محدود شدن صادرات فولاد و طرح‌های عمرانی دولت شده اند و هم چنین سدی بزرگ در مسیر حرکت توسعه شرکت‌های فولادی نیز می باشند. برای تصدیق مطلب فوق می توان به ظرفیت اسمی کارخانه فولادسازی شرکت پاسارگاد فولاد نوید اشاره داشت که به میزان ۶۰ هزار تن اعلام گشته است و با استفاده از کوره‌های القایی خود توانسته سالانه  حدود ۳۰ هزار تن شمش فولادی از نوع بیلت ۱۲۵ میلی‌متر با طول ۶ متر تولید ‌کند. لازم به تذکر است که مواد اولیه مورد استفاده در کوره‌های این شرکت، آهن اسفنجی و قراضه به نسبت تقریبی ۷۵ به ۲۵ می باشد.

در خصوص علت استفاده زیاد از آهن اسفنجی در کوره‌ های القایی مطالب بسیاری ارایه شده که یکی از آن ها  به رغم افزایش قیمت آهن اسفنجی، دسترسی آسان تر و بیشتر تولیدکنندگان به قراضه های فولادی می باشد و همین موضوع سبب شده تا فولادکاران به نسبت بیشتری از آهن اسفنجی در کوره‌های القایی استفاده کنند. در این رابطه مدیرعامل شرکت پاسارگاد فولاد نوید در مورد بازار فروش محصولات این شرکت از جمله فروش ورق گالوانیزه، ورق های آلیاژی و همچنین فروش قوطی پروفیل اظهار داشت که با توجه به حجم فعلی تولید، تمرکز بیشتر را بر تامین نیاز بازار داخلی گذاشته و تنها یک بار شمش‌های فولادی خود را از طریق واسطه به بازار عراق صادر کرده اند.

این شرکت هم چنین در سال‌های گذشته برای توسعه فعالیت‌های شرکت، مجوز راه‌اندازی خط تولید ورق فولادی را دریافت کرده و ۸۰ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز این واحد  را نیز از کشور آلمان خریداری کرده اند اما همکاری لازم از طرف نهادهای ذی‌ربط برای تامین انرژی مثل برق و گاز مورد نیاز این واحد، صورت نگرفته و ناچار به فروش مجدد تجهیزات گشتیم. مدیرعامل شرکت پاسارگاد فولاد نوید در این مورد افزود: در حال حاضر، یکی از اولویت‌های برنامه‌های ما، تعویض کور‌ه‌های واحد فولادسازی می باشد که قدمت تکنولوژی آن‌ها به بالای ۱۰ سال  برمی‌گردد و برق زیادی را نیز مصرف می‌کند. از دیگر مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای فولادسازی در ایران، اعمال تحریم هایی برای فعالان صنعت در حوزه فولاد می باشد. البته مشکلات جدی دیگری نیز صنعت فولاد کشور را تهدید می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها