کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۶۵۴۵۰چهارشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸:۱۵۳۱۷ بازدید

در حالی که امیدها به انعقاد یک توافق احتمالی بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت و نشانه هایی از تمایل اوپک و متحدانش برای کاهش ...

در حالی که امیدها به انعقاد یک توافق احتمالی بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت و نشانه هایی از تمایل اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر عرضه نفت موجب تقویت بازار شده، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

اما به دلیل ادامه نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی رشد قیمت ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 58 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم امروز 16 سنت افزایش داشت و به 52 دلار و 97 سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «هرچند بعید است یک توافق تجاری جامع بین آمریکا و چین به دست آید، اما ریسک های ناشی از جنگ تجاری رو به کاهش گذاشته و این به تقویت نسبی قیمت ها کمک کرده است.»

مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر انعقاد توافق خروج در آستانه نشست این هفته رهبران اروپایی دیشب تا ساعات اولیه بامداد چهارشنبه نیز ادامه داشت، اما هنوز مشخص نیست که آیا انگلیس می تواند از به تعویق افتادن تاریخ خروج که پایان ماه اکتبر اعلام شده خودداری کند یا نه.

به گفته تحلیلگران، هرگونه توافقی که جلوی خروج دردناک یا خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را بگیرد موجب تقویت رشد اقتصادی و رشد قیمت نفت خواهد شد.

در همین حال، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته این سازمان به همراه متحدانش «هر کاری که در توانش باشد» برای حفظ ثبات بازار نفت انجام خواهد داد.

اوپک، روسیه و چند تولید کننده دیگر برای تقویت بازار نفت تولید روزانه نفت خود را 1.2 میلیون بشکه کاهش داده اند. اما رشد تولید نفت آمریکا مانع از تقویت مورد انتظار قیمت نفت شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها