کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادعای کوچ ماینرها از ایران


کد خبر : ۶۵۴۰۹سه شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲:۵۵۳۵۰۵ بازدید

انتقاد یک عضو اتاق بازرگانی از تعرفه بالای برق ماینرها: بخشی از برق تولید شده در شبکه به دلیل نبود امکان استفاده هدر می رود.
ادعای کوچ ماینرها از ایرانادعای کوچ ماینرها از ایران

دولت در شرایطی تعرفه برق استخراج رمزارزها در داخل کشور را هفت سنت به ازای هر کیلووات ساعت تعیین کرده که چندین برابر تعرفه های معمول برق است. در پی این افزایش یک عضو اتاق بازرگانی از آغاز مهاجرت استخراج کنندگان رمز ارز به کشورهای همسایه نظیر قزاقستان خبر داد.

چندی پیش نرخ تعرفه برق ماینینگ رمزارزها از سوی وزارت نیرو معادل هفت سنت اعلام شد که برابر با میانگین نرخ صادراتی برق است. با این حال، از همان ابتدا فعالان این حوزه چنین نرخی را گران می دانستند، چرا که تا آن زمان، برآوردها از میانگین نرخ برق کمتر از یک سنت در داخل کشور برای ماینرها حکایت داشت.در این باره، دیروز ایسنا به نقل از یک عضو اتاق بازرگانی تهران، خبر از آغاز کوچ ماینرها (استخراج کنندگان رمزارز) به کشورهای همسایه نظیر قزاقستان داد. حسینی نژاد با اشاره به تعلل تصمیم گیری درباره رمزارزها ادامه داد: اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند بخش زیادی از سرمایه‌گذاران، ایران را ترک خواهند کرد و قطعاً بازگرداندن آن ها کار ساده‌ای نیست.

وی با بیان مزیت جغرافیایی ایران برای استخراج رمزارز، بیان کرد:‌ ما در ایران دسترسی به انرژی ارزان قیمت داریم و با توجه به این که در تمام سال امکان استفاده از حداکثر ظرفیت آن وجود ندارد، عملاً این انرژی به هدر می‌رود. اگر این انرژی تحت نظارت دولت به رمزارزها انتقال پیدا کند، قطعا می‌توان برای کشور درآمدزایی کرد و سرمایه‌گذاران مختلفی را به این سمت سوق داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها