کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازنشستگان صنعت نفت ماهانه 600 میلیارد تومان مستمری و خدمات دریافت می‌کنند


کد خبر : ۶۵۳۴۰یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹:۱۸۴۲۰۸ بازدید

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری اهداف (هلدینگ سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت) گفت: در سنوات اخیر هم در ...

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری اهداف (هلدینگ سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت) گفت: در سنوات اخیر هم در پروژه های توسعه میادین نفتی ورود کردیم و هم ورودی موفق به پروژه های پتروشیمی داشتیم.

عباس بنی شریف عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری اهداف (هلدینگ سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه " سودآوری با کیفیت همراه با نقدینگی هنر مدیریت صندوق بازنشستگی نفت است"، گفت: توجه به لزوم سرمایه گذاری در بازارهای اولیه و انجام پروژه های مختلف از سنوات اخیر با جدیت بیشتری پیگیری شد؛ به طوری‌که هم در پروژه های توسعه میادین نفتی ورود کردیم و هم ورودی موفق به پروژه های پتروشیمی داشتیم.

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری اهداف با بیان اینکه "شرکت سرمایه گذاری اهداف، بازوی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت است"، گفت: تمرکز اصلی مدیریت کنونی صندوق بازنشستگی نفت هم در بازارهای اولیه و هم حضور در عرضه های عمده سازمان خصوصی سازی می باشد.

وی افزود: یکی از اقدامات مشخص در این زمینه خرید 27 درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود که مجموع نقد و اقساط این خرید بیش از 14 هزار میلیارد تومان است.

بنی شریف تصریح کرد: از مجموع 14 هزار میلیارد تومان، تا امروز حدود 13 هزار میلیارد تومان آن به صورت نقد و اقساط پرداخت شده و با این کار هم سرمایه گذاری مطمئنی برای بازنشستگان انجام شد و هم منابع مالی بازنشستگان جهت انجام یک سرمایه گذاری عمده مدیریت گردید. از طرف دیگر صندوق بازنشستگی نفت با انجام به موقع تعهدات خود در مقابل سازمان خصوصی سازی، سازمان مذکور را در  یکی از عرضه های عمده یاری رسانید.

وی ادامه داد: صندوق بازنشستگی نفت از خزانه و بودجه عمومی دولت هیچ گونه دریافتی نداشته و از طریق مدیریت منابع مالی توانسته است سرمایه گذاری فوق را محقق سازد و این امر نشان دهنده توان مالی مناسب صندوق بازنشستگی نفت است.

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری اهداف با بیان اینکه "صندوق بازنشستگی نفت تا امروز مستمری بازنشستگان را به موقع پرداخت کرده و هیچ گونه معوقاتی ندارد"، گفت: در سال 1397 متوسط مستمری ماهانه پرداختی به بازنشستگان صندوق نفت به 6 میلیون تومان رسیده به طوری که حداقل مستمری ماهانه پرداختی در سال مذکور 3 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

وی افزود: علاوه بر پرداخت به موقع مستمری، تسهیلات و خدمات خوبی هم به بازنشسته ها ارائه می شود، همچنین در کنار ارائه خدمات مطلوب، سرمایه گذاری های سودآور جدید نیز محقق گردید تا بتوان در آینده به خوبی تعهدات صندوق ها در مقابل بازنشستگان را پوشش داد.

بنی شریف با بیان اینکه "همجمه ها و شایعاتی که در خصوص وضعیت نامناسب سودآوری و نقدینگی صندوق بازنشستگی نفت بیان می شود، ناعادلانه و غیرواقعی است"، گفت: وقتی صندوق می تواند بدون کمک از سوی دولت یا هر نهاد دیگری، با اتکا به سود حاصل از سرمایه گذاری ها و ورودی های خود، 13 هزار میلیارد تومان را برای خرید سهام بزرگترین هلدینگ صنعتی کشور تأمین و پرداخت کند؛ همین یک نمونه، مبین کذب بودن ادعاهایی همچون ورشکستگی صندوق بازنشستگی نفت است.

وی افزود: صندوق بازنشستگی نفت جهت تأمین مالی پروژه های نفتی و پتروشیمیایی خود تاکنون بالغ بر 6900 میلیارد تومان از محل منابع داخلی سرمایه گذاری نموده و بالغ بر 1.8 میلیارد یورو نیز از صندوق توسعه ملی، بانک های اروپایی و بازار سرمایه تأمین مالی نموده است که به مرور در پروژه ها جذب خواهد شد؛ تأمین مالی مبالغ فوق نشان دهنده رتبه اعتباری بسیار مناسب صندوق بازنشستگی نفت نزد نهاد های مالی و اعتباری داخلی و خارجی می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها