کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نقش دولت در رونق بازار آهن


کد خبر : ۶۵۳۳۶یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۳۳۱۳۷۵ بازدید

دبیر تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران درباره بهره برداری صنعت لوله و پروفیل به عنوان صنعت پایین دست ساختمان سازی اذعان داشت که ...

دبیر تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران درباره بهره برداری صنعت لوله و پروفیل به عنوان صنعت پایین دست ساختمان سازی اذعان داشت که این صنعت با در نظر گرفتن تنوع محصولات آن، کاربرد متنوعی در پروژه ساختمان سازی دارد؛ اگرچه در دیدگاه اولیه این صنعت تنها در ساخت در و پنجره ساختمان کاربرد دارد اما علاوه بر در و پنجره در ساختمان سازی های مدرن،  همه سازه های لوله ای متشکل از لوله و پروفیل می باشد. 

قابل ذکر است، سازه پل طبیعت یا ساختمان های جدید و سینما ها اکثرا متشکل از لوله و پروفیل هستند و از آنجا که با گذشت زمان کاربرد متنوعی برای  لوله و پروفیل به وجود آمده، میزان تولید و مصرف خرید لوله و  خرید پروفیل نیز در حال افزایش است. از موارد دیگر مصرف مهم فروش لوله و فروش پروفیل در حوزه مسکن است. به ویژه اینکه برخی کارخانه های لوله و پروفیل محصولاتی ستونی قابل کاربرد در ساختمان سازی را تولید می کنند. همچنین امروزه ساختمان هایی در حال احداث هستند که بخش عمده اسکلت آنها توسط لوله ساخته شده است.

به گفته کارشناسان ، مهندسی مدرن از دیدگاه زیبایی, سهولت کار, وزن کمتر, سرعت بالا و به علاوه نرخ مناسب  در ساختمان سازی از در و پنجره گرفته تا راه پله و نرده, کف سازی و ستون و… از لوله و پروفیل استفاده می کنند.  ۱۵ درصد  مصالح ساختمان سازی را آهن آلات تشکیل می دهد و سهم عمده ای از آن به میلگرد، لوله و پروفیل به خود اختصاص می یابد که البته کسادی بازار ساخت و ساز و کاهش تقاضای حاکم بر آن  موجی از نگرانی را  به فعالان بازار منتقل کرده است. در گذشته با اجرای طرح مسکن مهر که حامی و مجری آن دولت بود کمک بزرگی به رونق بازار، مصالح ساختمانی و تولید شد و بسیاری از معادن در پرتوی این رشد فعال شدند.

از این رو دولت می تواند با شهرک سازی و ساخت شهرهای جدید به رونق بازار مسکن کمک کند تا شاید با تدابیری این چنینی بخش خصوصی نیز فعال گشته و سبب رونق و توسعه بازار آهن شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها