کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادعای انحصار و تعرفه 32 هزار تومانی سرویس رمز دوم پویا


کد خبر : ۶۵۱۵۷دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸:۳۶۳۵۸۱ بازدید

با توجه به افزایش تعداد سایت های جعلی در فضای پرداخت کشور و موج تخلفات دزدی از حساب های بانکی، بانک مرکزی ضمن درخواست از دارندگان ...
ادعای انحصار و تعرفه 32 هزار تومانی سرویس رمز دوم پویاادعای انحصار و تعرفه 32 هزار تومانی سرویس رمز دوم پویا

با توجه به افزایش تعداد سایت های جعلی در فضای پرداخت کشور و موج تخلفات دزدی از حساب های بانکی، بانک مرکزی ضمن درخواست از دارندگان کارت های بانکی برای استفاده از رمز دوم پویا، خواستار امتناع از ورود اطلاعات کارت های بانکی خود در سایت های نامعتبر و مشکوک هنگام انجام عملیات بانکی و خرید در فضای مجازی شد. همزمان ایسنا مدعی وجود انحصار در شرکت مربوط به ارائه خدمات رمز دوم پویا شد و اعلام کرد که برخی بانک ها تعرفه 332 هزار تومانی برای این خدمات دریافت می کنند.

این در حالی است که پیگیری خراسان از سایت های اینترنتی برخی بانک ها نشان داد که بیشتر بانک ها تعرفه مشخصی در این زمینه اعلام نکرده اند و فقط بانک ملت تعرفه پنج هزار تومانی در این خصوص اعلام کرده است.

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور صیانت و محافظت از دارایی مشتریان و با هدف مقابله با سایت های جعلی و جلوگیری از فیشینگ درگاه های پرداخت همواره اقدام به شناسایی درگاه‌های تقلبی و پیگیری جهت مسدودسازی و غیرفعال شدن این درگاه‌ها می کند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، درگاه‌های جعلی پرداخت یا فیشینگ توسط مجرمان سایبری به منظور سرقت اطلاعات کارت مردم، طراحی شده و در اینترنت بارگذاری می‌شوند.

با توجه به این که اطلاعات کارت (شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و کد CVV2 ) برای انجام تراکنش‌های کارتی اینترنتی مانند خرید و انتقال وجه کارت به کارت استفاده می‌شود، مجرمان همواره سعی در سرقت این اطلاعات با فریب مردم از طریق صفحات فیشینگ را دارند. بانک مرکزی با اشاره به اقدام برای تجمیع درگاه‌های پرداخت معتبر ذیل دامنه شاپرک (https://shaparak.ir) و رصد و پایش مستمر درگاه‌های پرداخت در فضای مجازی، از مشتریان بانک ها و موسسات اعتباری که اقدام به انجام تراکنش های اینترنتی می کنند درخواست کرده است ضمن توجه به اعتبار درگاه های مورد استفاده در فضای مجازی از رمز دوم پویا که توسط بانک ها و موسسات اعتباری ارائه می شود استفاده کنند.

حدود سه ماه پیش، جواد جاوید نیا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور اعلام کرده بود که پرونده های شکایت فضای مجازی که عمدتا به فیشینگ مربوط می شود رشدی 300 درصدی داشته است. افزایش فیشینگ در سایه نبود نظارت با توجه به این که بیش از 58 درصد تخلفات دنیای مجازی و وب مربوط به فیشینگ است و این موضوع قدمتی طولانی دارد، چرا دستگاه های نظارتی به طور قاطع با این اقدام برخورد نمی کنند.

همزمان با اطلاعیه بانک مرکزی، ایسنا در گزارشی اعلام کرد: برخی بانک‌ها در حالی استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف برای مشتریان خود را اجباری کرده‌اند که این سرویس در مقایسه با دیگر خدمات بانکی کارمزد بالایی دارد؛ موضوعی که برخی دلیل آن را انحصار در ارائه این خدمات توسط یک شرکت خصوصی می‌دانند. این خبرگزاری اعلام کرد: آن طور که گفته می‌شود مشتریان بانکی باید برای راه‌اندازی سرویس رمز دوم یک‌بار مصرف خود سالانه حدود ۳۳ هزار تومان کارمزد به بانک پرداخت کنند که این رقم در مقابل دیگر کارمزدهای بانکی رقمی بالاست. در همین حال با بررسی سایت های برخی بانک ها برای اطلاع از تعرفه ارائه رمز دوم پویا مشخص شد که بیشتر بانک ها، تعرفه مشخصی در این باره مطرح نکرده اند. فقط بانک ملت تعرفه فعال سازی رمز دوم را سالانه پنج هزار تومان اعلام کرده و اشاره نکرده است که آیا بابت پیامک ارسالی رمز دوم نیز تعرفه جداگانه ای دریافت خواهد کرد یا نه؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها